Nem akármekkora show keretében mutatkozott be az új Q3: összesen 1400 vendéget hívott meg a német prémiumgyártó az Audi Múzeum melletti területen kialakított szabadtéri fesztiválra, ahol egy kifejezetten laza hangulatú eseményen, foodtruckok, hangos zene és hatalmas LED kijelzők kíséretében mutatták meg az újdonságot élő YouTube-közvetítéssel a világnak.

(Forrás: Audi)
A győri szerelőszalag dolgozóitól az újságírókon és influenszereken át az ingolstadti igazgatótanács tagjaiig szinte mindenki itt volt, aki kapcsolatban áll az Audival, az est fő beszédét Gernot Döllner, a cég vezérigazgatója mondta el. Nem véletlenül volt ekkora nagy felhajtás az autó körül, ugyanis
a Q3 globálisan az Audi második legnagyobb darabszámban eladott modellje,
csak a Q5-ből fogy több, ha viszont kizárólag Európát nézzük, akkor jó eséllyel a Q3 vezet. A kompakt szabadidő-autó 2011 óta létezik, és a 2018-ban érkezett második – már Győrben készülő – generációjával együtt eddig több mint kétmillió fogyott belőle világszerte, ami egy viszonylag drága, sok konkurenssel rendelkező prémiumautótól remek eredmény.
Hogy néz ki?

Fotó: Gulyás Péter
A Volkswagen-konszernen belül a Q3 a Cupra Terramar, a Škoda Karoq és a Volkswagen Tiguan testvérmodellje, ugyanarra a keresztmotoros platformra (MQB Evo) épül mint azok, vagy mint közvetlen elődje, a második generáció. Bár az alapok nem sokat változtak, a karosszéria stílusa teljesen más lett, mintha egy zsugorított Q5-öt látna az ember, amelyre az új A6-ról érkeztek az OLED technikájú, nyílvessző alakú hátsó lámpák és a divatos, agresszív arckifejezést adó első nappali fények.

(Fotó: Gulyás Péter)
Bár a 4,5 méternél alig nagyobb karosszéria csak 4,6 centivel lett hosszabb és eggyel szélesebb (a magasság nem változott) a modellváltáskor,
elődjéhez képest valahogy komolyabb, nagyautósabb érzést kelt a Q3 az emberben,
ami részben a magasabban húzódó motorháztetőnek, a megnövelt singleframe hűtőmaszknak, az akár 20 colos kerekeknek és a virtuálisan meghosszabbított „lebegő” tetővonalnak köszönhető. Megmaradt a hátsó ajtó mögött, a C-oszlopban kialakított kis ablak, de teljesen más a felületek kialakítása, a külső dizájn lágyabb, ívesebb lett. Nem próbálták a SUV-jelleget fényezetlen műanyag betétekkel hangsúlyozni, bár a hasmagasság így is tekintélyesnek mondható.