Már a hatodik nemzedéknél jár az ingolstadti márka felső-középkategóriás modellsorozata, sőt, ha az A6-osok felmenőit, a nyugatnémet jólét szimbólumainak számító 100-asokat is számításba vesszük, egészen 1968-ig vezethető vissza a családfa. Napjainkban a SUV-divattal dacolva újabb hódító útjára indul az üzleti autó, amely először kombi (Avant) kivitelben kerül a szalonokba - és így érkezett a nemzetközi tesztvezetésre -, de a klasszikus négyajtósok rajongóinak sem kell aggódniuk, mert az Audi időközben bemutatta lépcsőshátú változatát is.
1. Marad a jól bevált típusnév
A tervezettel ellentétben nem lesz páros és páratlan megkülönböztetés az elektromos, illetve belső égésű motorral felszerelt modellek között, így a sokáig ígért A7-es helyett mégis megtartja az A6-os jelölést a hagyományos belső égésű motoros verzió.
Mégis, utóbbit könnyű lesz felismerni, nem is csak a névben szereplő e-tron utótag hiánya, hanem a sportosabb kiállás miatt is.
Azáltal ugyanis, hogy nem kellett az akkumulátornak helyet szorítani a padlóban, a formatervezőknek sem kellett az oldalfalon fekete betéttel és vízszintesen osztott fényszóróval karcsúsítani a megjelenést.

Fotó: Audi
Óriási méretű a single frame-hűtőrács, a szélső légbeömlők mellett – és a jól látható kipufogócsövek felett – mintás betétet helyeznek el. Az igazi show-t a mátrix fényszóróhoz járó első-hátsó pixeles LED-sávok adják, amelyek üdvözlik a sofőrt, és menüből választható mintát is képesek megjeleníteni.
2. Dögös és hatékony formaterv
Természetesen itt is nagyon ráfeküdtek az alacsony légellenállásra, amelynek legkedvezőbb értéke a Cw 0,25-ös tényező, ami az 1977-től létező Avant-generációk csúcsértéke. Az opciós légrugózással alacsony tempónál 2 cm-rel lehet emelni a szintet, míg nagyobb sebességnél automatikusan 1 centivel lejjebb süllyed a karosszéria. Oldalt szinte az övvonalig lenyúló tetőspoiler választja le a légáramot a karosszériáról, a kerekeknél pedig légfüggöny csökkenti a turbulenciát.

Fotó: Audi
3. Szélesvásznú mozi és térhangzás
Teljesen egyedi a műszerfal, a fizikai kapcsolók itt is túlnyomórészt a vezető ajtókárpitján elhelyezett panelre csoportosulnak, de azért a kormány küllőin is látunk gombokat. Érdekesség, hogy a belső kilincset a díszléc folytatásaként valósították meg. A központi érintőképernyő mellett az anyósülés előtt is helyet kaphat egy kijelző, de ez nem vonja el a vezető figyelmét. Az első ülések között nyitott pohártartókat látunk – az e-tron esetén rolóval lezárható ez a tároló.