Nagy hatótávolságú plug-in hibrid SUV-ként született újjá a Volvo XC70, amelynek legújabb generációja
több mint 164 kilométert képes megtenni tisztán elektromos hajtással
(WLTP mérési ciklus), és még utána is több mint 800 kilométert a tankban lévő benzinnel. Az újdonság az XC90 alatt helyezkedik el a márka kínálatában, a stílusjegyeit tőle és az elektromos testvérétől, az EX90-től örökölte. Kezdetben csak Kínában kerül forgalomba, de a svéd cég megerősítette, hogy később tervezi az autó európai forgalmazását.

Úgy tervezték az új XC70-et, hogy segítse a Volvo elektromos átállását azáltal, hogy nagy hatótávolságú PHEV-ként alternatívát kínál azoknak az ügyfeleknek, akik még nem szeretnének a belső égésű motorral szerelt korábbi autójukról azonnal tisztán elektromosra váltani, többek között a hatótávproblémák miatt.

Még nem hozták nyilvánosságra az XC70 műszaki adatait, de azt megerősítették, hogy az új, skálázható moduláris architektúrájának (SMA) a nagy hatótávolságú PHEV hajtásláncokhoz optimalizált változatára épül. A kínai kormányhoz benyújtott szabadalmi bejelentés szerint a hajtásláncban
egy 162 lóerős, 1,5 literes benzines turbómotort kombinálnak egy villanymotorral,
amely egy 21,2 kWh-s vagy egy 39,64 kWh-s akkumulátorból kaphatja az áramot. Az XC70 támogatja a gyorstöltést: a nagyobbik akkumulátor is mindössze 23 perc alatt feltölthető 0-ról 80 százalékosra. Kétirányú töltési lehetőséget is kínál az autó, így áramforrásként is lehet használni, például szabadtéri piknikezés közben.

Fotó: Volvo
A szabadalmi bejelentésekből az is kiderült, hogy az új XC70 4815 milliméter hosszú és 1890 milliméter széles lesz, vagyis
az XC90-nél 138 milliméterrel rövidebb és 33 milliméterrel keskenyebb.
A beltérben egy 12 colos digitális műszerfal és egy – Volvótól szokatlan módon – fekvő tájolású, 15,4 colos érintőképernyő található, valamint egy 91 colos, kiterjesztett valóságot használó head-up kijelző is elérhető opcionálisan.

Már elkezdődött Kínában az XC70 gyártása, ahol a modell már elő is rendelhető. Az európai bevezetés időpontjáról még nem érkezett információ. Szeptemberben fejeződik be a V90 gyártása, így a kombi hagyományairól ismert márka egyetlen kombija a korosodó V60 marad, de várhatóan az sem kap majd utódot a SUV-ok kirobbanó népszerűsége miatt.