Koreai öröm: marcona SUV kis étvággyal – KGM Torres Hybrid bemutató (top5)

Régóta várt, full hibrid hajtással gazdagodott a leánykori nevén SsangYong választéka. Elsőként az érdekes formájú, tágas KGM Torres orrába építik be, mi pedig elvittük egy próbakörre.

2025. 10. 07. 8:10
Közel ülő szemek, Jeep-es jellegű hűtőrács, masszív betétek: határozott a jelen esetben 4x2-hajtású KGM fellépése Fotó: KG Mobility
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre több autógyártó ismerte fel, hogy hajtáskínálat terén nem lehet mindent egy lapra feltenni, napjaink kihívásaira a vevői igényeknek megfelelő, sokszínű kínálat a helyes megoldás. Így van ezzel a tavasz óta SsangYong helyett KG Mobility (KGM) néven futó, SUV-okra szakosodott koreai márka is: benzines, dízel és elektromos modelleket kínál, nemsokára plug-in hibridet vezet be, sőt, az örök mumus hidrogénnel is kísérletezik. Sokaknak a Torresben debütáló öntöltő hibrid lesz az optimális megoldás, hiszen takarékosságot ígér megfizethető áron – vajon be is váltja? 

Négy kategóriában kínál SUV-ot a márka, ez a harmadik méret – sőt, túl is nő a Kugán, RAV4-en és sok más riválisán
Fotó: KG Mobility

1. Kalandozások, tiszta lappal

Kár lenne szépíteni rajta, a távoli múltban akadt néhány bizarr formájú SsangYong, de az elmúlt évtizedben már az európai ízlésnek is befogadható autókat rajzoltak a dizájnstúdióban, a Torres pedig anélkül tud egyedi és érdekes lenni, hogy a groteszk határát súrolná. Ezt a tágas, a Toyota RAV4, a Kia Sorento és többi kategóriatársa sorából tekintélyes (4,7 méteres) hosszával némileg kilógó SUV-t határozott élek tagolják, és jó pár stílusjegyével off-roadosra vette a figurát, ezek közé tartozik cápafog-hűtőmaszk, a piros vonószem-takaró, a motorháztető két kapaszkodója vagy hátul az ál-pótkeréktakaró. Ám a látszat csal: hibridként csakis fronthajtással kapható.

Optikai csalódás: bár oldalra került a fogantyú, felfelé nyílik a csomagtérajtó, kiviteltől függően akár elektromosan 
Fotó: KG Mobility

2. Belül konszolidált – és nagyon tágas

Ahhoz a műszerfalhoz képest, amit korábban a benzines Torres tesztjén megismertünk, sok újdonsággal szolgál a full hibrid modell: közös keretbe foglalták a digitális műszercsoport és a multimédia egyenként 12,3 colos kijelzőit, a klasszikus előválasztó kar pedig a kartámasz folytatásába épített pöcöknek adta át a helyét. A kormánykerék maradt ugyan a régi, de így is sokkal letisztultabb az összhatás, emellett jó a minőségérzet és sokféle extra elérhető. Nem csak elöl, hanem a fűtéssel is elérhető, állítható támladőlésű hátsó üléseken is fejedelmi a helykínálat, és ugyanez igaz a gyári adatok szerint alaphelyzetben 703 literes csomagtérre is.  

Mára minden KGM Torres, így az új hibrid is megkapta az elektromos kivitel (EVX) modernebb, panorámakijelzős műszerfalát
Fotó: KG Mobility

3. Ezért első fecske a KGM Torres

Érdemei elismerése mellett sokan kifogásolták a KG kisebb és közepes modelljeinél, hogy az egyetlen elérhető benzines nem igazán takarékos. Pontosan ezen segít az új öntöltő hibrid rendszer, amellyel az WLTP átlagfogyasztás 5,9 l/100 km-re csökken, míg a rendszerteljesítmény 204 lóerőre nő. Ehhez alaposan átdolgozták az 1,5 literes, turbós négyhengerest (többek közt immár Miller ciklusú), és természetesen a villanymotor, az e-DHT erőátvitel és a műfajában nem is olyan jelképes, 1,83 kWh-s kapacitású akku is új fejlesztés. Azt ígéri a gyártó, hogy a városi utak 71 százalékát tisztán elektromosan, további 24-et pedig soros hibrid módban teszi meg.

Izmosabb a villanymotor (177 LE), mint a turbós benzines (150 LE). Akár 100 km/h-ig képes elektromosan hajtani
Fotó: Kismartoni András

4. Mindenben jobb a benzinesnél?

Rövid menetpróbánkon jó első benyomást tett ránk a hibrid rendszer: finoman váltogat az üzemmódok között, az összesen 300 Nm-es nyomaték (ha nem finomkodunk az eleinte lassan reagáló gázpedállal) tisztességesen meglódítja a jókora testet, és a kormány mögötti fülekkel – a full hibrideknél nem magától értetődő módon – a visszatáplálást is tudjuk szabályozni. Normál tempónál kifejezetten alacsony a zajszint, a sima benzinesekhez képest nagyjából másfél mázsás pluszsúlyt pedig ügyesen feledteti az áthangolt felfüggesztés, így egész magabiztos az útfekvés, a rugózási komforton azonban lehetne mit javítani, különösen nagy felniméretnél.

Külön konzolra, az ülések közé került az irányváltó pöcök. Előtte telefontartónak adta át helyét a külön klímakijelző
Fotó: KG Mobility

5. Megfizethető, de nem diszkontvétel

Négyféle felszereltséggel (Club, Style, Black Edititon és Premium), 5 év/100 ezer kilométer alapgaranciával akciósan 12,99-15,49 millió forintos áron kapható a KGM Torres Hybrid, ami kifejezetten versenyképes az ázsiai és európai riválisok ajánlataival, különösen a méretet és a teljesítményt is figyelembe véve. Büszke az importőr arra, hogy az automataváltós „sima” benzinesekhez képest a KGM-nél a legalacsonyabb a hibrid felár (1,2 millió forint), ám a vegyes hajtásmódokra egyre nyitottabb kínai autógyártókkal is számolni kell – közéjük tartozik például az MG az új HS Hybrid + modellel, amelynek aligha kisebb ismertségű a márkaneve, sőt. 

Nagyvonalú a közel 2,7 méteres tengelytávú SUV helykínálata, napvédő roló is kerülhet a hátsó oldalablakokra 
Fotó: KG Mobility

Különleges leszármazottak


Kétféle modell is osztozik a Torres technikáján, illetve – részben – karosszériáján. Közülük az Actyon nevű SUV-kupé már kapható itthon (sőt, hamarosan megkapja a full hibrid hajtást), a Musso EV azonban újdonság a piacon. Ez a feltűnő formájú elektromos pickup alapesetben 207 lóerős villanymotorral és fronthajtással érkezik, de van erősebb, 4x4-es változata is. 80,6 kWh-s kapacitású akkuja külső eszközöket is el tud látni árammal (V2L), utasterének berendezése pedig a Torres EVX iskoláját követi, ám ez az árára is igaz, ami akciósan 16,49 millió forint. Mivel nem minősül haszonjárműnek, áfát sem lehet visszaigényelni utána, kárpótlásul a munkagépet keresőknek a márka kínálatában marad az alvázas építésű, dízelmotoros Musso Grand is.

 

Ritka még az elektromos pickup, pláne kompakt méretben. A Musso EV munkagép-jelleg helyet SUV-os komfortot ígér
Fotó: KG Mobility


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.