Ezt nem úszták meg szárazon a szolgáltatók

Több száz fogyasztóvédelmi eljárás indult idén közműszolgáltatók ellen. Százmilliókat tesz ki a bírság.

WA
2013. 12. 12. 11:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elmondta, hogy a számlaképre vonatkozó előírásokat hét szolgáltató összesen nyolc esetben szegte meg idén. Emiatt – a már jogerős döntés alapján – 56,5 millió forint büntetést szabtak ki rájuk.

Németh Szilárd felidézte azt is: kilenc szolgáltató ügyében első fokon már lezárult az eljárás amiatt, hogy a rezsicsökkentésből eredő megtakarításról nem adtak megfelelő tájékoztatást. Ha jogerőre emelkedik a döntés, összesen 560 millió forint kötbért kell kifizetniük.

A 2013-as év során a kormány több rezsicsökkentő intézkedést hajtott végre: három ütemben – januárban, júliusban és novemberben – mérsékelte a gáz és az áram, a víz és a csatorna, valamint a szemétszállítás díját. A Századvég november végén készített közvélemény-kutatásának tanúsága szerint a kabinet rezsicsökkentő intézkedései javítottak a lakosság többségének anyagi helyzetén az átlag alatti jövedelemkategóriában is.

 

Németh Szilárd december elején kijelentette, a cél az volt, hogy minden magyar család megkaphassa az olcsóbb energiát.

Közölte továbbá, hogy a földgáz- és villamosenergia-szolgáltatással kapcsolatban január 1-je óta 872 egyedi bejelentés is érkezett, amelyből 766 zárult le büntetéssel, ezek összege 330 millió forint volt.

Három szolgáltató ellen azért indult vizsgálat, mert nem hajtotta végre a rezsicsökkentést. Közülük a „leghíresebb” a Tigáz volt, amellyel azonban – a túlszámlázások visszafizetésével – sikerült „békésen” megoldani a problémát. Még jelenleg is eljárás zajlik a Paksi Hulladékgazdálkodási Kft. és a Zöld Híd Régió Kft. ellen – mondta a Fidesz szakpolitikusa.

A fogyasztóvédelmi ügyek mellett Németh Szilárd ismertette a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnál indult eljárásokat is. Példaként említette, hogy az Elmű-Émász az év első felében azt közölte fogyasztóival, átállhatnak netes tarifára, „azonban a tájékoztatásban elfelejtették elmondani”, hogy ha ezt elfogadják, azzal kilépnek az egyetemes szolgáltatás köréből, így nem jár nekik a rezsicsökkentés. „Azt mondhatjuk, tudatosan csapta be az embereket az Elmű-Émász”, ezért kétmillió forinttal szankcionálták a céget. A vállalatnak át kellett dolgoznia ajánlatát, és fel kellett függesztenie ezeket a szerződéskötéseket is – közölte a kormánypárti képviselő.

Hozzátette azt is, hogy 79 víziközmű-szolgáltatóval szemben díjfelügyeleti eljárás indult, ami 113 települést és 425 ezer fogyasztót érintett. Ezek közül 47 esetben meg is állapították a jogsértést a díjakkal kapcsolatos szabályok megszegése miatt – ismertette. „A magyar fogyasztók érdekében ezeket az eseteket fel kell tárnunk, a büntetéseket ki kell szabnunk, és a helyes útra kell terelnünk a szolgáltatókat” – összegezte véleményét Németh Szilárd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.