Ezt nem úszták meg szárazon a szolgáltatók

Több száz fogyasztóvédelmi eljárás indult idén közműszolgáltatók ellen. Százmilliókat tesz ki a bírság.

WA
2013. 12. 12. 11:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elmondta, hogy a számlaképre vonatkozó előírásokat hét szolgáltató összesen nyolc esetben szegte meg idén. Emiatt – a már jogerős döntés alapján – 56,5 millió forint büntetést szabtak ki rájuk.

Németh Szilárd felidézte azt is: kilenc szolgáltató ügyében első fokon már lezárult az eljárás amiatt, hogy a rezsicsökkentésből eredő megtakarításról nem adtak megfelelő tájékoztatást. Ha jogerőre emelkedik a döntés, összesen 560 millió forint kötbért kell kifizetniük.

A 2013-as év során a kormány több rezsicsökkentő intézkedést hajtott végre: három ütemben – januárban, júliusban és novemberben – mérsékelte a gáz és az áram, a víz és a csatorna, valamint a szemétszállítás díját. A Századvég november végén készített közvélemény-kutatásának tanúsága szerint a kabinet rezsicsökkentő intézkedései javítottak a lakosság többségének anyagi helyzetén az átlag alatti jövedelemkategóriában is.

 

Németh Szilárd december elején kijelentette, a cél az volt, hogy minden magyar család megkaphassa az olcsóbb energiát.

Közölte továbbá, hogy a földgáz- és villamosenergia-szolgáltatással kapcsolatban január 1-je óta 872 egyedi bejelentés is érkezett, amelyből 766 zárult le büntetéssel, ezek összege 330 millió forint volt.

Három szolgáltató ellen azért indult vizsgálat, mert nem hajtotta végre a rezsicsökkentést. Közülük a „leghíresebb” a Tigáz volt, amellyel azonban – a túlszámlázások visszafizetésével – sikerült „békésen” megoldani a problémát. Még jelenleg is eljárás zajlik a Paksi Hulladékgazdálkodási Kft. és a Zöld Híd Régió Kft. ellen – mondta a Fidesz szakpolitikusa.

A fogyasztóvédelmi ügyek mellett Németh Szilárd ismertette a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnál indult eljárásokat is. Példaként említette, hogy az Elmű-Émász az év első felében azt közölte fogyasztóival, átállhatnak netes tarifára, „azonban a tájékoztatásban elfelejtették elmondani”, hogy ha ezt elfogadják, azzal kilépnek az egyetemes szolgáltatás köréből, így nem jár nekik a rezsicsökkentés. „Azt mondhatjuk, tudatosan csapta be az embereket az Elmű-Émász”, ezért kétmillió forinttal szankcionálták a céget. A vállalatnak át kellett dolgoznia ajánlatát, és fel kellett függesztenie ezeket a szerződéskötéseket is – közölte a kormánypárti képviselő.

Hozzátette azt is, hogy 79 víziközmű-szolgáltatóval szemben díjfelügyeleti eljárás indult, ami 113 települést és 425 ezer fogyasztót érintett. Ezek közül 47 esetben meg is állapították a jogsértést a díjakkal kapcsolatos szabályok megszegése miatt – ismertette. „A magyar fogyasztók érdekében ezeket az eseteket fel kell tárnunk, a büntetéseket ki kell szabnunk, és a helyes útra kell terelnünk a szolgáltatókat” – összegezte véleményét Németh Szilárd.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.