A főpolgármester közölte: legfontosabb céljuk a teljes csillaghegyi öblözet megvédése, ennek része a három és fél kilométer hosszú, a Dunával párhuzamos védművön kívül északon a Barát-patak, délen az Aranyhegyi-árok árvízi túlterheléséből származó védelmi igény megoldása is.
Az időhúzások, félreértések miatt a vízügyi hatóságtól szakmai állásfoglalást kérnek, és az alapján születik meg a végső döntés – mondta Tarlós István. Kitért arra, hogy elsősorban azért gondolnak a part menti védekezésre, mert a korábbi, Demszky-féle városvezetés határozottan a mellett tette le a voksát, arra nyújtott be uniós pályázatot, továbbá a kerület azt támogatja jelenleg is.
„Tény, hogy aki ellenzi a parti védművet, amely a hivatalos védekezési vonal lenne, az a teljes parti sávot végleg sorsára hagyja” – mondta Tarlós István, hozzátéve: ebbe bele kell érteni az összes ott lévő sportlétesítményt és az 1920-as, 1930-as években szabályosan oda épült lakóházakat is. Megjegyezte azt is, hogy a Királyok útja – Nánási úti nyomvonalon lévő védmű jogilag nem fő árvízvédelmi vonal, csak szokásjog alapján.
Tarlós István kijelentette: a védmű építését húsz éven át ígérték az illetékesek, de nem csináltak semmit. Hangsúlyozta: a csillaghegyi öblözet árvízvédelmét meg kell oldani, de félreértések és részben álproblémák sorozatával állnak szemben. Felelőtlen hecckampány folyik, amelynek egyik célja alighanem az MSZP–SZDSZ-es húsz év súlyos mulasztásainak elkendőzése – jelentette ki.
A főpolgármester közölte azt is, hogy felmérette a Fővárosi Csatornázási Zrt.-vel a fővárosi árvízvédelmi rendszerét, melyet húsz évig elhanyagoltak. Mint mondta, súlyos a helyzet az alsó rakpartokon, a Bem tér és a Batthyány tér környékén, Albertfalván, Újpesten, valamint a Margitszigeten.
Kérdésre közölte, hogy a javítások költsége elérheti a tízmilliárd forintos nagyságrendet. A 2013-as árvízből kiindulva a tapasztalatok félelmetesek, és a jövőre nézve kiszámíthatatlan, hogy mikor lesz hasonló vagy azt meghaladó szintű árhullám – tette hozzá.