– Nemegyszer elmondta már, hogy önnek két nagy fővárosi beruházás elindítása a legfontosabb: a 3-as metróé és a római-parti árvízvédelemé. Előbbi már megkezdődött, utóbbi jövőre fog, de mindkettő csak részlegesen. Nem túl szerény cél ez Budapestnek?
– Ez ellenzéki kérdés. Sosem mondtam, hogy csak ennyit szeretnék elérni. Valójában ennél már jóval többet is elértünk itt 2010 után. Gondoljunk csak a BKV jelentős járműcseréire, az útfelújításokra, a Margitsziget megújítására, a budai fonódó villamosra, a P+R parkolók építésére, az állatkerti fejlesztésre, az 1-es és 3-as villamos felújítására. A kényszerpályára helyezett, „felibe-harmadába” itt hagyott 4-es metrón is volt szerencsénk még szűk négy évig dolgozni. A metrófelújítás és az árvízvédelem ügyében viszont abba kellene hagyni a különböző kommunikációs célú trükközéseket, mert túl sok embert érint mindkettő.
– Tehát nem tartja kudarcnak, hogy jelenleg a 3-as metró vonalán az alagút-felújítás mellett csak az északi szakaszon van munka, mert a többire egyelőre nem futotta?
– Ön szerint kudarc az, ha végzünk egy munkát, amit 15-20 éve végezni kellett volna? Ezt amúgy is csak szakaszosan lehet. Ha már a metró középső és déli szakaszán is lezárultak volna a tenderek, akkor sem dolgozhatnánk egyidejűleg több szakaszon. Ennek műszaki, munkaszervezési okai vannak. Sajnálatos, hogy a sajtó egy része megpróbálja dehonesztálni az erőfeszítéseinket, és nem racionális, hanem érzelmi alapon.
– Az, hogy az akadálymentesítés nem lesz teljes körű, nem érzelmi, hanem nagyon is gyakorlati kérdés. A mozgáskorlátozottaknak és a babakocsisoknak mindenképpen.
– Az ellenzék baloldali, liberális része, akik most a legharsányabbak, Budapesten 2010 előtt több évtizeden át voltak hatalmon. Ők a 2-es metrónál összesen egy állomáson építtettek liftet, s akkor nem tiltakozott senki. Szerecsenmosdatás lenne ezt elhallgatni. Mi a 3-as metró északi szakaszán egyetlenegy helyen nem tudunk liftet építeni. Ezzel ugyanaz a helyzet, mint a légkondicionálás hiányával vagy a felszíni rendezések elmaradásával. Csak arra tudunk költeni, amire forrásunk van. A „teljes értékű” kifejezést használta legutóbb az MSZP az akadálymentesítésről szóló népszavazási kezdeményezésében. Hiába hivatkoztak az építési törvényre, a meglévő tervek az előírásoknak megfelelnek, különös tekintettel a fogyatékosok jogait és esélyegyenlőségüket biztosító jogszabályra. A metrófelújítást el kellett kezdenünk. A 3-as vonal a legnagyobb utasforgalmú közlekedési viszonylat az országban, valamit tenni kellett. Elsőként a szerelvényekkel. Elmondtuk már, hogy mi is újakat szerettünk volna vásárolni, nem a régi kocsikat felújíttatni. Nem rajtunk múlott