Jól teljesít a Budapest Airport – időszerű a reptér becsatornázása a meglévő vasúti hálózatba

A Budapest Airport utasforgalma 2024-ben 17,6 millió volt, ami az idén elérheti a 20 milliót is. Ez még indokoltabbá teszi a reptéri vasútfejlesztés felgyorsítását.

2025. 11. 03. 12:15
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a turizmus kapuja Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A repülőtér kötött pályás vasúti kapcsolatának projektje már jó néhány éve az „asztalon van”. Így a Budapest Airport visszavásárlásával pedig lehetővé is vált, hogy a reptér becsatornázódjon a már meglévő vasúti hálózatba – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) stratégiai tranzakciókért felelős helyettes államtitkára hétfőn a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.

Plane lands at Budapest Airport, reptér
Antal Ferenc: A reptér visszavásárlása mindenképpen jó irány (Fotó: samatotoh / Shutterstock)

Alig 20 perc lesz az út a reptérre

Antal Ferenc ismertette, hogy a körülbelül 1 milliárd eurós projektnek köszönhetően a Nyugati pályaudvarról körülbelül 20 perc alatt lehet eljutni a repülőtérre. 

A teljes 27 kilométeres vasútvonal körülbelül 2034-re konzervatív becslések alapján mindenképp meg fog valósulni

 – jelentette ki a helyettes államtitkár megjegyezve ugyanakkor, hogy a fejlesztés két fázisban zajlik majd, így Kőbánya-Kispesttől a repülőtérig sokkal hamarabb megnyílik a vasúti nyomvonal, akár 2030–31-ben. Antal Ferenc arról is beszámolt, hogy a repülőtér utasforgalma 2024-ben 17,6 millió volt, az idén elérheti a 20 milliót is.

A helyettes államtitkár összehasonlításként megjegyezte, hogy az az üzleti modell, amely alapján a repülőtér vételárát meghatározták az állami visszavásárlásnál, 2025-re körülbelül 17,5 milliós utasforgalommal számolt, „ehhez képest sokkal jobban muzsikál a reptér”.

Felmerült egy vidéki cargo-repülőtér létesítése is

Kitért a teherszállításra is, amely szintén sokkal kedvezőbben nő, mint azt az előzetes becslések mutatták, idén a várakozásuk szerint a Budapest Airport cargoforgalma elérheti akár a 400 ezer kilotonnát is. Antal Ferenc elmondta, ha a Budapest Airport ilyen dinamikusan nő, akkor egy idő után ez a kapacitás már nem fogja elbírni ezt a teherszállítási volument. Ezért felmerült egy vidéki cargo-repülőtér létesítése.

A Budapest Airport visszavásárlása mindenképpen jó irány, mert a Budapest Airport az ország egyetlen és legjelentősebb kapuja a turizmus szempontjából – mondta Antal Ferenc.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.