A mai napra országos sztrájkot, élőláncos demonstrációt, flashmobot, délután hídfoglalást és este koncerttel egybekötött tüntetést szerveztek a Kossuth térre, írja a Telex cikke alapján a Mandiner.
Hozzátették: országos pedagógussztrájkot tartanak, amit eredetileg a két szakszervezet, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete és a Pedagógusok Szakszervezete együtt szervezett. Az utóbbi végül visszalépett, mert szerintük túl kevés idejük maradt a kivitelezésre.
Sztrájk és polgári engedetlenség
A PDSZ azt javasolta, hogy mindenhol az országban legyen egységes sztrájk, amihez sok iskola csatlakozott. A PDSZ országos választmányi tagja a portálnak azt írta: náluk eddig 13 ezernél is több pedagógus jelezte a csatlakozását.
A részvétel állítólag megközelítheti a tavaszi országos sztrájkot, amelyen körülbelül 28 ezer pedagógus sztrájkolt.
Várhatóan több tanár nem egész nap fog sztrájkolni, hanem a polgári engedetlenséget választja és részt vesz más akciókban.
A tanév kezdete óta a tanárok kétféleképpen tiltakoztak az egyéb akcióik mellett a közoktatás problémái miatt: polgári engedetlenséggel és sztrájkkal. A kettő között az a különbség, hogy a sztrájk jogszabályban rögzített törvényes tiltakozás, a polgári engedetlenség nem.
Országos demonstrációk
A tanárok mellett a szülők is terveztek mára akciókat, így szeretnének szolidaritást vállalni a pedagógusokkal.
A következő demonstrációkat tartották eddig: Budapesten reggel 7–7.20-ig a Móricz Zsigmond Gimnáziumnál terveztek élőláncot szülők, diákok közösen.
A Facebookon azt írják: „Minden szülőt, diákot és együttérző embert várunk fekete ruhában, hogy közösen lépjünk fel a tanárok mellett és a jövőnkért.”
Csepelen „Nincs tanár, nincs jövő!” címmel szerveztek szolidaritás a tanárok mellett, a Jedlik Ányos Gimnázium, a Móra Ferenc és a Vermes Miklós Általános Iskolák között szeretnének a résztvevők élőláncot alkotni – írják.
Hasonló megmozdulás lesz Szegeden is, ahol a szegedi SZC Gábor Dénes Technikumnál és a Szegedi Deák Ferenc Gimnázium előtt, a szervezők azt írják: a cél az, hogy felhívjuk a figyelmet az oktatásban érintettek nehézségeire, az oktatási rendszer súlyos gondjaira.