Több ismert baloldali kötődésű céghez jutott jelentős összeg a guruló dollárokból, vagyis az ellenzék 2022-es választási kampányának külföldi finanszírozásából, ami mindent egybevetve több mint négymilliárd forintot tett ki.
A Nemzeti Információs Központ (NIK) nyilvánosságra került részjelentéseiből már kiderült, hogy direkt kapcsolat is van a balliberális pártok hivatalosan bevallott kampányköltései és a dollárbaloldal pénzeit elosztó három főszereplő – a Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM), az Oraculum 2020 Kft. és a DatAdat-cégcsoport – szerződéses megbízásai között.
A titkosszolgálati elemző munka azt is megállapította, hogy az Action for Democracy (AD) által folyósított összegek végfelhasználói olyan cégek voltak, amelyek elsősorban politikai elemzéssel és/vagy marketingtevékenységgel foglalkoznak. A Publicus Intézet 2006 óta végez döntés-előkészítő kutatásokat és elemzéseket vállalatoknak, közszolgáltatóknak, önkormányzatoknak és kormányzati szerveknek. „Fontosnak tartjuk, hogy a kutatás sosem válhat rutinná abban az értelemben, hogy veszítsen a minden egyes megrendelő igényeinek megfelelő, egyénre szabott jellegén” – olvasható a Publicus honlapján. Az intézet élén Pulai András áll, de elemzőként a Független Diákparlament korábbi szóvivője, Kálló Dániel is alkalmazottként jelenik meg. A Publicus rendszeresen végez közvélemény-kutatásokat baloldali önkormányzatoknak, így például negyvenmillió forintot fizetett nekik a zuglói önkormányzat hangulatjelentések készítéséért.