Páros lábbal szálltak bele a Grimm-klasszikus meggyalázóiba

Néhány napon belül a második olyan videóját tette közzé Dancsó Péter, amelyben a szélsőséges woke-eszméket állítja pellengérre. Az egyik legnépszerűbb magyar youtuber az 1937-es Hófehérke és a hét törpe című alkotás készülő átdolgozása kapcsán állt bele a normalitással szembemenő genderideológia hirdetőbe. A kommentelők tapsolnak.

Munkatársunktól
2023. 08. 22. 12:33
The Hollywood Reporter Emmy Party
LOS ANGELES, CALIFORNIA - SEPTEMBER 10: Rachel Zegler attends The Hollywood Reporter Emmy Party on September 10, 2022 in Los Angeles, California. Jon Kopaloff/Getty Images/AFP (Photo by Jon Kopaloff / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP) Fotó: Getty Images via AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb videóban figurázta ki a woke-ideológiát Dancsó Péter. Mindössze néhány nappal azután, hogy a Videómánia nevű YouTube-csatornáján maró gúnnyal beszélt a nemi szerepek felcserélését szorgalmazó woke- és genderideológiáról, az 1,22 millió követővel rendelkező influenszer újabb hasonló tartalmat tett közzé.

Az emberek még csak most kezdtek lenyugodni, miután a Disney megváltoztatta A kis hableány bőrszínét és máris azzal bosszantják tovább a közönséget, hogy a következő filmadaptációban, a Hófehérkében is megváltoztatták

 – fogalmazott Dancsó. Emlékezetes: A kis hableány készítői azzal keltettek megbotránkozást, hogy a rajzfilmekben hagyományosan kvázi albínóként ábrázolt sellőlányt egy színesbőrű nő játsza el. A most készülő Hófehérkéről pedig olyan fotók kerültek nyilvánosságra, amelyeken a címszereplő Rachel Zegler markánsan kreol bőrű latinára sminkelve látható.

Ez azonban mindössze egy morzsa mindabból, amiben az új film – az 1937-es Hófehérke és a hét törpe újrafeldolgozása – szembe megy a normalitással. – Például a karaktert játszó színész olyanokat nyilatkozott Hófehérkéről, amitől minden rajongóban felment a pumpa – mutatott rá Dancsó, aki a film sajtópromóciójáról bevágott felvételekkel illusztrálta ezt. 

The Hollywood Reporter Emmy Party
Rachel Zegler alakítja a woke Hófehérkét Fotó: AFP/Getty Images

Ezeken Rachel Zegler kioktató hangnemben azt bizonygatta, hogy egyedül a woke jegyében készült feldolgozás világképe érvényes, az 1937-es, eredeti verzióról pedig lenézően beszélt, maradinak, „patriarchálisnak” állítva be mindent, ami hagyományosnak mondható a történetben.


Proaktív Hófehérke

„Modernizáltuk a Hófehérkét, hiszen 85 éves filmről van szó és hihetetlenül elavult nézetek vannak benne nőkről hatalmi szerepekben. […] Az eredeti, 1937-es filmben nagy fókusz van a szerelmi szálon egy olyan sráccal, aki követi, zaklatja őt. Fura, fura. Szóval ezt most nem csináltuk. […] Többé már nem 1937-ben élünk, ezért egy olyan Hófehérkét írtunk, akit nem a herceg ment meg. 

Nem is az igaz szerelemről fog ábrándozni, hanem arról álmodik, hogy vezető lehessen – mondta a címszereplő egy sajtótájékoztatón, azt is hozzátéve, hogy mindössze egyszer látta az eredeti alkotást, amelyet aztán soha többet nem nézett meg.

 A radikális feminizmus zsargonját használva a gonosz boszorkányt alakító színésznő, Gal Gadot is rátromfolt Rachel Zegler szavaira: „Hófehérke a proaktív szereplő a sztoriban, és ő szabja meg a szabályokat, ez teszi annyira relevánssá a filmet.”
 

Törpék helyett politikailag korrekt lények

Mostani videójában Dancsó Péter arra is rámutatott, hogy a woke-eszméket hirdető stáb szerint valójában az volt a baj az eredeti filmmel, hogy Hófehérke nem egyezett bele egy csókba attól, akibe szerelmes. 

– Ha a herceg nem menti meg a végén Hófehérkét, akkor az örökkévalóságig fog aszalódni a koporsóban

 – összegezte a dilemmát Dancsó. A youtuber azt is megjegyezte: a remake alkotói azt nevezték követésnek és zaklatásnak, hogy az eredeti film elején az keltette fel a herceg érdeklődését: ki az a nő, aki egy férfi iránti vágyakozásáról énekel. Dancsó azon is élcelődött, hogy az új film címében már nem szerepel a törpe kifejezés, hiszen Hófehérkét immár hét „politikailag korrekt mágikus teremtmény” kíséri majd. 

– A mai mesék már nem történeteket akarnak elmesélni, hanem szélsőséges ideológiákat akarnak elültetni a gyerekek fejében

 – vonta le a konzekvenciát Dancsó.

Egyébként az Oscar-díjjal, valamint a velencei nemzetközi filmfesztivál díjával is elismert 1937-es Hófehérke és a hét törpe a Disney első egész estét animációs filmje volt, s az akkor rekord költségvetésből – másfél millió dollárból – készült alkotás mai árfolyamon kétmilliárd dollár bevételt hozott, ami szintén a legmagasabb összeg a maga kategóriájában.
 

Hófehérke
Az 1937-ben készült első egész estés Disney-mese, a Hófehérke Fotó: Youtube/screenshot

Belterjes, belpesti woke-körök

Bár Dancsó Péter rendszeresen érint társadalmi-közéleti kérdéseket, és véleményét általában iróniába, viccbe csomagolja, továbbá mondandójának lényegét sokszor éppen annak ellenkezőjével fejezi ki, az LMBTQ- és woke-tárgyú tartalmaiban mintha nem erről lenne szó. A mostani, illetve a pár nappal korábban közzétett, hasonló tematikájú videóban a youtuber meglehetősen egyértelműen fogalmazott. Mint megírtuk, a minapi videójában egyebek mellett arról értekezett, hogy 

a woke-ideológiát terjesztő kör Magyarországon „egy beszűkült belpesti szekta, akik a saját buborékjukban élnek”, s szerinte „talán ez a legrosszabb, legbelterjesebb társadalmi réteg az országban”.

Korábbi videója alatt szinte kizárólag pozitív, egyetértő kommentek találhatók, amelyekben azért méltatták Dancsót, hogy volt mersze nyilvánosan elmondani a véleményét. Hasonló reakciók érkeztek mostani, a woke Hófehérke kritikájára is.

Borítókép: Rachel Zegler (Fotó: AFP/Getty Images)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.