Ugyan a kisrepülőgép balesetek Magyarországon nem gyakoriak, az idei évben kiemelkedően sok történt. Legutóbb a börgöndi repülőnapon történt tragédia, ennek apropóján a Világgazdaság összegyűjtötte az idei év hazai vonatkozású repülőszerencsétlenségeit.

A horvátországi helikopterbaleset
Júniusban a Magyar Honvédség egyik helikoptere zuhant le a horvátországi Cikola-kanyonban, az Airbus H145-ös helikopter háromfős személyzete pedig nem élte túl a balesetet. A balesetet egy kifeszített drótkötél (zipline) okozhatta, amelyet vélhetően a pilóta nem vett észre, és ez okozta a katasztrófát.
Nem sokkal később a horvát védelmi miniszter részvétét fejezte ki, és megerősítette, hogy a magyar helikopter hadgyakorlaton vett részt. Sajtótájékoztatóján részt vett a vezérkari főnök és a horvát légierő főparancsnoka is, és elhangzott:
a baleset akkor történt, amikor a helikopter a repülőtérre tartott visszafelé.
A gyakorlatra készített térképeken feltüntették az antennákat, a szélkerekeket és a repüléshez releváns tereptárgyakat. „Egy kanyonban fekszik, felette egy távvezetékkel, és ezt megjelölték” – a tábornok válaszából nem derült ki azonban, hogy a térképen a zipline-t, a távvezetéket, esetleg mindkettőt berajzolták volna.
Kisrepülőgép zuhant le Svédország partjainál
Belezuhant a Balti-tengerbe egy magyar lajstromjelű, Lengyelországból Svédországba tartó kisrepülő júniusban. A baleset két áldozata a Wizz Air légitársaság pilótái, a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület vezetői és a magyar gyökerű légitársaság alkalmazottai voltak.
A repülőgép a svéd fővárostól északnyugatra fekvő Dala-Järnába tartott, de ismeretlen okból megváltoztatta útirányát a Stockholmtól száz kilométerre délnyugatra lévő Skavsta nemzetközi repülőtér felé.
Helikopter csapódott a Balatonba
Az ősz sem kezdődött baleset nélkül: lezuhant egy rendőrségi helikopter a Balatonnál szeptember hetedikén, viszont áldozatok itt szerencsére nem voltak, a pilóta és utasa időben ki tudott ugrani a gépből.
A gépet azóta már kiemelték a tóból, az akcióban a katasztrófavédelem tájékoztatása szerint a szervezet búvárszolgálata is részt vett, ők rögzítették a köteleket a légi járműre, amelyet egy uszályra emelt az erőgép. A búvárok ezután a rotor egy letört darabjának felszínre hozásában is segítettek.