Járatritkításhoz vezethet az éjszakai közlekedés reformja

Társadalmi egyeztetésre bocsátotta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a közösségi közlekedés éjszakai rendjéről szóló átalakítási tervet. A javaslatban azonban problémát okozhat, hogy több helyen is ritkíthatják a járatokat.

2025. 08. 15. 8:18
Fotó: Kovács Tamás /MTI
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több külvárosi lokációban is járatritkítás lehet a következménye az új éjszakai közlekedési rendnek – hívta fel a figyelmet a Közlekedő Tömeg oldal. Miközben a belvárosban a tervek szerint több járat közlekedne az éjjeli órákban, addig az Üllői út külső részén vagy Mátyásföldön élők kárvallottjai lehetnek az átalakításnak.

Budapest, 2021. november 30.
Egy "zöldbusz" hozza a résztvevőket a Humda Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., valamint a Volánbusz Közlekedési Zrt. és a Mobiliti Volánbusz Kft. alkotta konzorcium közös sajtótájékoztatójára, a Humda székházához 2021. november 30-án. Hatvan új elektromos busz érkezik jövőre a Zöld Busz Programban, amely Győrben, Egerben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen, Szolnokon és Szegeden áll majd forgalomba. Az új járműveket a megyeszékhelyek a programot koordináló Humda Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. 8,6 milliárd forintos támogatásával szerezhetik be. Az ezt lehetővé tevő támogatási szerződést a Volánbusz Közlekedési Zrt. és a Mobiliti Volánbusz Kft. konzorciumával kötötte meg a Humda Zrt.
MTI/Kovács Attila
Nem mindenki jár jól az éjszakai járatok átalakításával (Fotó: MTI/Kovács Attila)

Több térségben (például Erzsébet királyné útja hétvégén, Mátyásföld–Cinkota irány, Fogarasi út, Kőbányai út hétvégén, Üllői út külső része) is számolhatnak az utasok azzal, hogy a mainál ritkábban tudnak utazni éjszaka.

Szintén nehezményezzük, hogy a BKK nem mutatja be tételesen a hangolásokat, csatlakozásokat, pusztán járatsűrűség szintjén ismerteti a tervezett változtatásokat

– írja bejegyzésében a Közlekedő Tömeg. Kiemelték, bár a tervezet számos eleme jó irányba mutat, a hálózat egészében még nem állt össze egy valóban egységes, éjjel-nappal jól használható és könnyen átlátható rendszerképpé.

A szervezet a főbb fejlesztések közé sorolta a tervek szerint a 0–24-es közlekedés kiterjesztését. Ugyanis 28 vonal, köztük több villamos- és trolibuszjárat is folyamatosan közlekedik majd a javaslat alapján, illetve lendületet vehet az éjszakai villamosközlekedés is. A terv szerint

a 6-os után az 1-es, 17-es és 47-es villamos is járni fog éjjelente hétvégén. 

Borítókép: Busz a Fertő és Bihari utca kereszteződésénél lévő megállónál (Fotó: MTI/Hegedüs Róbert)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.