A zöldmezős beruházás az Európai Unió támogatásával az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg 1,4 milliárd forintos támogatással – jelentette be Lepsényi István, a Knorr–Bremse Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója. A vezérigazgató a 2013 végére elkészülő beruházásról elmondta: a várostól 8,6 hektár nagyságú ingatlant vásárolt meg a gazdasági társaság, ahol minden tekintetben korszerű, modulárisan kialakított gyártóépület és fejlesztőlabort építenek mintegy 22 ezer négyzetméter alapterületen.
Hosszú távú elképzelések Kecskeméten
Lepsényi István emlékeztetett arra, hogy 40 éve kezdte meg a cég kecskeméti üzemében a gyártást, 2010-ben döntöttek arról, hogy nem a régi üzemet bővítik, hanem egy teljesen új gyárat és fejlesztő központot építenek. Az új gyár hatékony alapterület-kihasználással, rövidebb anyagellátási útvonalakkal, energiatudatosságával megteremti annak a lehetőségét, hogy magasabb műszaki színvonalú bonyolultabb technológia honosodjon meg Kecskeméten – fogalmazott a vezérigazgató. A fejlesztő központban 31 új kutatói munkahely létesül, a gyárban pedig a jelenlegi létszámhoz képest 100 fővel nő a dolgozók száma.
Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere, aki Lepsényi Istvánnal együtt az első kapavágást végezte a területen, elmondta: a város 2007-ben vásárolta meg az első területeket a jelenlegi beruházás közelében, majd 67 hektár iparterületet alakítottak ki, amelynek már több mint a felét a különböző vállalkozások beépítették. A beruházás azt is jelenti, hogy Kecskeméten nem csak az új beruházók, mint a Mercedes–Benz, hanem a régóta itt lévő cégek is fejlesztenek, tehát hosszú távú elképzeléseik vannak – tette hozzá a város első embere.
A müncheni központú, világszinten vezető közúti haszonjármű és vasúti fék-, felfüggesztés-, és menetdinamikai rendszereket gyártó cégcsoport világszerte közel 20 ezer alkalmazottat foglalkoztat, a 2011-es üzleti évben 4,24 milliárd euró forgalmat bonyolított le.
Stratégiai megállapodások sora
Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár szeptember elején azt mondta, a közeljövőben mintegy negyven megállapodás megkötését tervezi a kormány, havonta négy-öt, legfeljebb hat megállapodást írhatnak alá. Azt szeretnék elérni, hogy ezek az alapvetően külföldi tulajdonú és exportra termelő cégek „még jobban, még biztosabban, még kiszámíthatóbban érezzék magukat Magyarországon”, illetve hogy az itt megtermelt nyereségük minél nagyobb részét újra itt fektessék be – mondta. Az államtitkár azt is közölte, hogy egyebek mellett a Knorr–Bremsével, a ThyssenKrupp-pal, a Bombardier-vel, a Nokia Siemensszel és az Opellel is megállapodás megkötéséről tárgyalnak.
A kormány az első stratégiai megállapodást a Coca-Colával kötötte, ezt követően a Richter Gedeonnal állapodtak meg. Később következett a székesfehérvári Alcoa-Köfém, majd a Daimler, a Suzuki, a Hankook Tire és a Microsoft. Hétfőn pedig a General Electric (GE) Hungary Kft.-vel kötött stratégiai együttműködési megállapodást a kormány.