Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára köszöntőjében elmondta, a Delphi magyarországi súlyára tekintettel a kormány egyeztetéseket kezd a vállalattal stratégiai együttműködési megállapodás megkötése érdekében.
A politikus hozzátette, a Delphi bővítése erősíti a törekvést, hogy Magyarország az autóipar egyik fellegvára lehessen és bizonyítja, hogy „a magyar–amerikai gazdasági kapcsolatok története sikersztori”.
Sebestyén Balázs ügyvezető tájékoztatása szerint az új üzemcsarnokban légzsákok csatlakozóit gyártják, valamint az elektromosjármű-töltő csatlakozók iránti növekvő keresletet szolgálják ki. A bővítés értéke 3,4 milliárd forint, ehhez 686 millió forintos vissza nem térítendő támogatást kapott a vállalat, magyar és uniós forrásokból.
Schmidt Csaba, Tatabánya polgármestere az avatóünnepségen jelentette be a város új kezdeményezését, miszerint bérlőkijelölési jogot ad a városban működő nagyvállalatoknak az önkormányzati bérlakásokra. A kijelölés jogával a városban működő nagyvállalatok a foglalkoztatottaik létszámának megfelelő arányban élhetnek – tette hozzá. Tatabányán az önkormányzati bérlakások állománya megközelíti a háromezret.
Czunyiné Bertalan Judit kormánymegbízott az MTI-nek elmondta, a megyei munkaügyi központ aktívan közreműködik a Delphi létszámigényének biztosításában. A munkavállalókat előzetes tesztelés után közvetítik, az együttműködés nyomán az elmúlt hónapban 45 embert helyeztek el a cégnél, és ez a szám tovább emelkedhet.
A Delphi tatabányai üzemének 2012-es árbevétele 68 millió euró volt. Munkatársainak létszáma a bővítéssel együtt 1200 fő, de a létszám további fejlesztésekkel az 1400 főt is elérheti 2015-re.
Az üzem korábban a Bain Capital amerikai pénzügyi befektetőcsoport tulajdonában lévő FCI cégcsoporté volt, majd 2012 októberében az FCI járműipari csatlakozókat gyártó divízióját felvásárolta a szintén amerikai tulajdonú Delphi Automotive, a gyár a továbbiakban a Delphi Connection Systems Hungary Kft. néven működik.
A Delphi 1991 óta van jelen Magyarországon, azóta 66 milliárd forintot fektetett be. A cégcsoport jelenleg három gyárat működtet az országban: Tatabányán, Balassagyarmaton és Szombathelyen, amelyekben több mint 3000 főt foglalkoztat. A gyárakban globális autógyártók számára készülnek járműipari csatlakozóelemek.
A Delphi Automotive elektronikai alkatrészek és technológiák piacvezető szállítójaként ismert világszerte az autóiparban, a haszongépjárművek piacán és más piaci szegmensekben, nagyobb technikai központjaival, termelőüzemeivel és ügyfél-kapcsolattartó központjaival 32 országban van jelen világszerte.
Audi
Ismert, júliusban tették le Győrben az új üzem alapkövét. A győri Audi-gyár bokrétaünnepségén Matolcsy György akkor még nemzetgazdasági miniszterként úgy fogalmazott: az Audi-bővítéssel eldőlt, hogy Magyarország, Győr és a magyar autógyártás a jövőhöz tartozik. Szeptemberben munkába állt a tízezredik alkalmazott az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárában.
Opel
A General Motors szentgotthárdi Opel-gyárában mintegy 600 ezer motor készül évente, ebből több mint 200 ezer benzinmotor. Tavaly majdnem 250 ezer hengerfejet gyártottak mintegy tízezer váltó mellett. A cég nettó árbevétele 2010-ben 80 millió euró körül mozgott.
Suzuki
Az esztergomi Suzukinál májusban kénytelenek voltak átállni egy műszakra, mert a fukusimai katasztrófa miatt alkatrészhiány lépett fel. Néhány héttel később rendeződtek az alkatrészproblémák, s újra két műszakban dolgoztak a gyártósorok mellett, ahol napi 850 jármű készül.
Mercedes–Benz
A stuttgarti székhelyű Mercedes–Benz 2008. június 18-án jelentette be, hogy Magyarországon fogja gyártani új generációs A- és B-modelljeit, és mintegy 800 millió eurós beruházással megvalósuló, 2500 főt foglalkoztató üzemét Kecskeméten építették fel. Magyarország történetének egyik legnagyobb zöldmezős beruházása a közvetlen foglalkoztatottakon kívül a beszállítói körben további 10 ezer munkahelyet teremt.
A Daimler AG 2012. március 29-én indította be a termelést az új személyautógyárában. Kevesebb mint négy évvel a helyszín kiválasztását követően gördültek le az első kocsik a magyarországi futószalagról. Orbán Viktor az üzem ünnepélyes avatásán úgy fogalmazott: Kecskemét a magyar járműipar újabb erődítménye, amely egy lépéssel közelebb visz ahhoz a célhoz, hogy Magyarország a világ autóiparának egyik termelési centruma legyen. Bővebben>>>