Többmilliárdos autóipari beruházást adtak át Tatabányán

Az autóipari elektromos csatlakozóelemeket gyártó Delphi Automotive szerdán átadta tatabányai gyárának új, nyolcezer négyzetméteres csarnokát.

MNO
2013. 10. 02. 11:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára köszöntőjében elmondta, a Delphi magyarországi súlyára tekintettel a kormány egyeztetéseket kezd a vállalattal stratégiai együttműködési megállapodás megkötése érdekében.

A politikus hozzátette, a Delphi bővítése erősíti a törekvést, hogy Magyarország az autóipar egyik fellegvára lehessen és bizonyítja, hogy „a magyar–amerikai gazdasági kapcsolatok története sikersztori”.

Sebestyén Balázs ügyvezető tájékoztatása szerint az új üzemcsarnokban légzsákok csatlakozóit gyártják, valamint az elektromosjármű-töltő csatlakozók iránti növekvő keresletet szolgálják ki. A bővítés értéke 3,4 milliárd forint, ehhez 686 millió forintos vissza nem térítendő támogatást kapott a vállalat, magyar és uniós forrásokból.

Schmidt Csaba, Tatabánya polgármestere az avatóünnepségen jelentette be a város új kezdeményezését, miszerint bérlőkijelölési jogot ad a városban működő nagyvállalatoknak az önkormányzati bérlakásokra. A kijelölés jogával a városban működő nagyvállalatok a foglalkoztatottaik létszámának megfelelő arányban élhetnek – tette hozzá. Tatabányán az önkormányzati bérlakások állománya megközelíti a háromezret.

Czunyiné Bertalan Judit kormánymegbízott az MTI-nek elmondta, a megyei munkaügyi központ aktívan közreműködik a Delphi létszámigényének biztosításában. A munkavállalókat előzetes tesztelés után közvetítik, az együttműködés nyomán az elmúlt hónapban 45 embert helyeztek el a cégnél, és ez a szám tovább emelkedhet.

A Delphi tatabányai üzemének 2012-es árbevétele 68 millió euró volt. Munkatársainak létszáma a bővítéssel együtt 1200 fő, de a létszám további fejlesztésekkel az 1400 főt is elérheti 2015-re.

Az üzem korábban a Bain Capital amerikai pénzügyi befektetőcsoport tulajdonában lévő FCI cégcsoporté volt, majd 2012 októberében az FCI járműipari csatlakozókat gyártó divízióját felvásárolta a szintén amerikai tulajdonú Delphi Automotive, a gyár a továbbiakban a Delphi Connection Systems Hungary Kft. néven működik.

A Delphi 1991 óta van jelen Magyarországon, azóta 66 milliárd forintot fektetett be. A cégcsoport jelenleg három gyárat működtet az országban: Tatabányán, Balassagyarmaton és Szombathelyen, amelyekben több mint 3000 főt foglalkoztat. A gyárakban globális autógyártók számára készülnek járműipari csatlakozóelemek.

A Delphi Automotive elektronikai alkatrészek és technológiák piacvezető szállítójaként ismert világszerte az autóiparban, a haszongépjárművek piacán és más piaci szegmensekben, nagyobb technikai központjaival, termelőüzemeivel és ügyfél-kapcsolattartó központjaival 32 országban van jelen világszerte.

Audi

 

Ismert, júliusban tették le Győrben az új üzem alapkövét. A győri Audi-gyár bokrétaünnepségén Matolcsy György akkor még nemzetgazdasági miniszterként úgy fogalmazott: az Audi-bővítéssel eldőlt, hogy Magyarország, Győr és a magyar autógyártás a jövőhöz tartozik. Szeptemberben munkába állt a tízezredik alkalmazott az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárában.

 

Opel

A General Motors szentgotthárdi Opel-gyárában mintegy 600 ezer motor készül évente, ebből több mint 200 ezer benzinmotor. Tavaly majdnem 250 ezer hengerfejet gyártottak mintegy tízezer váltó mellett. A cég nettó árbevétele 2010-ben 80 millió euró körül mozgott.

Suzuki


Az esztergomi Suzukinál májusban kénytelenek voltak átállni egy műszakra, mert a fukusimai katasztrófa miatt alkatrészhiány lépett fel. Néhány héttel később rendeződtek az alkatrészproblémák, s újra két műszakban dolgoztak a gyártósorok mellett, ahol napi 850 jármű készül.

Mercedes–Benz


A stuttgarti székhelyű Mercedes–Benz 2008. június 18-án jelentette be, hogy Magyarországon fogja gyártani új generációs A- és B-modelljeit, és mintegy 800 millió eurós beruházással megvalósuló, 2500 főt foglalkoztató üzemét Kecskeméten építették fel. Magyarország történetének egyik legnagyobb zöldmezős beruházása a közvetlen foglalkoztatottakon kívül a beszállítói körben további 10 ezer munkahelyet teremt.

A Daimler AG 2012. március 29-én indította be a termelést az új személyautógyárában. Kevesebb mint négy évvel a helyszín kiválasztását követően gördültek le az első kocsik a magyarországi futószalagról. Orbán Viktor az üzem ünnepélyes avatásán úgy fogalmazott: Kecskemét a magyar járműipar újabb erődítménye, amely egy lépéssel közelebb visz ahhoz a célhoz, hogy Magyarország a világ autóiparának egyik termelési centruma legyen. Bővebben>>>

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.