1500 új munkahely jött létre Tatabányán

Az elmúlt négy évben a kormány pályázati forrásokkal összesen 10 milliárd forinttal járult hozzá az ipari park bővítéséhez.

BLM
2014. 07. 23. 18:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Schmidt Csaba (Fidesz–KDNP) elmondta, az ipari parkban új beruházóként telepedett le többek között a Henkel, a Mivisa, a Rudolph Autóipari Kft. és a Samsung.

A már megtelepedett vállalkozások szinte mindegyike bővítette tevékenységét, közülük a legjelentősebb a Bridgestone 500 főnek munkát adó új csarnoka, mely 72 milliárd forintos beruházás. Az autóipari elektromos csatlakozóelemeket gyártó Delphi 2013-ban adta át 3,4 milliárd forintos beruházással épült új csarnokát és az 1000 fős létszámot 1500 főre növelték.

A japán autóüveggyárban, az AGC-ben idén avattak új gyártócsarnokot, ahol 100 új munkahely létesült, így most 730 ember dolgozik az üzemben. Kapacitásának bővítését tervezi az orvosi fecskendőket előállító Becton Dickinson, a gyógyászatban használt műanyag eszközök gyártásához, összeszereléséhez és fröccsöntéséhez 100-150 főt vesznek fel 2014-ben.

A polgármester hozzátette, a város többi iparterületén is beruházásokra került sor, az amerikai Sanmina-SCI félmilliárd forintos beruházással bővítette termelését, illetve a Graboplast a napokban jelentette be, hogy 6 milliárd forintos beruházással felépíti második gyárát Tatabányán, amely legalább 50 új dolgozóval indulhat el.

Schmidt Csaba kiemelte, a tatabányai és a környei önkormányzat az ipari parkot üzemeltető IPH Kft.-vel összefogva 400 millió forintos fejlesztést valósít meg a területen. Egy korszerű, nagy átbocsátási képességű körforgalmat alakítanak ki, amellyel a park új területei válnak elérhetővé, valamint több gyár bejáratáig kerékpárút és közvilágítás épül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.