Iparkamara: ez a magyar gazdaság érdeke

Támogatja a duális képzés bevezetését a felsőoktatásban a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara – mondta a szervezet elnöke.

VZ
2014. 07. 17. 17:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke a kamara felsőoktatási szakkollégiumának csütörtöki ülését követően sajtótájékoztatón, Budapesten elmondta, a folyamatot a vállalati igények közvetítésével, információátadással, a tapasztalatok összegyűjtésével segíti a kamara.

Palkovics László, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) felsőoktatásért felelős államtitkára kiemelte: a felsőoktatásnak a magyar társadalomban és a gazdaságban hasznosulnia kell, ezért az innen érkező igények fontos szempontjai a felsőoktatás átalakításának.

Palkovics László emlékeztetett arra, hogy a felsőoktatási intézmények magas társadalmi elfogadottsággal rendelkeznek Magyarországon. Az elvárások egyértelműek: olyan diplomát kell kiadni, amellyel érvényesülni lehet. A felsőoktatási intézményekben zajló kutatás-fejlesztés, innováció átalakítását is egyeztetni fogják a gazdaság szereplőivel, hogy ezek az eredmények is hasznosulni tudjanak – mondta az államtitkár.

Palkovics László szerint fontos, hogy a következő néhány hónapban lezáruljon az útkeresés folyamata, kidolgozzák a felsőoktatási stratégiát, amelyet az év végén a kormány elé terjesztenek elfogadásra, s minél hamarabb elkezdődjön a megvalósítás is.

Az államtitkár szerint a felsőoktatásban a gazdaság érdekeinek és részvételének erősítésére jó példa a duális, azaz gyakorlatorientált képzés megvalósítása. Példaként említette, hogy egy mérnök vállalatba történő integrálásának költsége megegyezik a felsőoktatásban ráfordítottal. A duális képzés bevezetésével a vállalatba való integrálás költsége megtakarítható lenne – fejtette ki az államtitkár.

Hozzátette: a felsőoktatási törvény módosítása megteremtette a duális képzés bevezetésének lehetőségét, a következő hónapokban ki fogják dolgozni a részleteket, létrejön a duális képzési tanács, amely a rendszer működtetését felügyeli.

Az MKIK elnöke német példát említve úgy vélekedett, hogy nemzetközi szinten nem egyetemi rangsorokat kell nyerni, hanem versenyképességet. A német gazdaság az egyik legsikeresebb a világban, ezért a német modell adaptálása fontos Magyarországon, a gyakorlati képzést meg kell honosítani a hazai felsőoktatásban – fejtette ki elnöke.

Úgy vélte, a kutatás-fejlesztés-innováció kérdését a felsőoktatási intézményekben is helyére kell tenni, és meg kell jeleníteni a gazdaság igényeit. Fontos, hogy a felsőoktatási intézmény átalakításában minden szereplő megtalálja saját számítását – mondta Parragh László.

Bihall Tamás, az MKIK alelnöke elmondta, hogy a kamara 50 vállalatának több száz szakembere hét munkabizottságban vett részt a felsőoktatás átalakítására szóló javaslatainak kidolgozásában.

Palkovics László, az MTI-nek elmondta, hogy 2015 szeptembertől vezetik be a felsőoktatásban a duális képzést. A diploma értékét a munkaerőpiac mondja majd meg, ezt valamilyen módon előre kell majd jelezni, és ehhez szükséges a gazdaság szereplőivel az együttműködés – fejtette.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.