A cég jellemzően két kilogramm alatti levélpostai küldeményeket ad fel postán, ezeket Európán belül 3–5 nap alatt kézbesíti normál esetben a Magyar Posta. Karácsony előtt azonban lényegében összeomlott a szervezet csomagküldő szolgálata. Akkor mi is beszámoltunk a cég viszontagságairól, a többségében állami tulajdonú posta azonban csak kisebb késéseket ismert el a karácsonyi forgalomnövekedésre hivatkozva. A magyar internetes áruház is december 19-én adta fel azt az egy kilogramm körüli csomagot Litvániába, amelynek karácsony előtt kellett volna megérkeznie a címzetthez. A küldemény azonban tegnap még úton volt. A Magyar Posta nyomon követési rendszerében csak annyit lehet látni, hogy két napig hevert a csomag a postán, majd a feladást követő harmadik napon indult el külföldre. Tegnap a rendszer ugyanezt mutatta, vagyis a feladást követő tizedik munkanapon (az ünnepnapokat és a hétvégéket nem számoltuk bele) még mindig úton van a célországba. A postán annyit mondtak, hogy ha megérkezik a csomag Litvániába, akkor lesz változás a nyomon követő rendszer státusában.
Más csomagküldő szolgálatok esetében a nyomon követés folyamatosan frissül, folyamatosan látni, hol tart a csomag. – Nehéz elmagyarázni az ügyfeleknek, hogy a Magyar Posta nem tudja napi szinten nyomon követni az általa szállított csomagot, míg a versenytársak meg tudják oldani – mondta lapunknak a webáruház tulajdonosa.
Miután a küldemény nem érkezett meg az ígért 3–5 napon belül, a postán azt mondták a vállalkozónak, hogy a feladást követő 21. nap után tehet panaszt egy másik, nagyobb postahivatalban. Az állami vállalat árai egyébként viszonylag kedvezőnek mondhatók a konkurenciához képest, mivel a jellemzően kis cégek, amelyek nem tudnak havi minimális csomagmennyiséget garantálni, nem kapnak kedvezményt a nagy futárcégektől, ezért csak drágábban, listaáron tudnak velük szerződni. Azzal azonban, hogy a posta túl lassan szállítja ki az ügyfeleknek a csomagot, a vállalkozásnak komoly hitelességi és anyagi veszteséget okoz.