Egyre elégedettebbek vagyunk a webáruházakkal

Megszerették az online vásárlást az emberek, a közműcégekkel ugyanakkor elégedetlenek.

B. Molnár László
2018. 01. 31. 7:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindent az ügyfélért – ez a vezérelve azoknak a vállalkozásnak, amelyek sikeresek szeretnének lenni a piacon. Különösen igaz ez a fiatal cégekre, amilyenek például a az internetes áruházak. Ennek fényében semmi meglepő nincs abban, hogy több felmérés egybecsengő megállapításai szerint ma a webshopokkal a legelégedettebbek a fogyasztók, de jelentősen javult az élelmiszer-kiskereskedelem, illetve a biztosítók megítélése is. A legelégedetlenebbek a közműcégekkel szemben az ügyfelek. Ezek jelentős része mögött ma már az állam áll tulajdonosként, és lapunk is sokat foglalkozott vele, milyen problémákkal kell szembesülniük az ügyfeleiknek. Számtalan panasz érkezik különböző fórumokra, hogy az emberek nem vagy csak késve kapnak számlát a fizetendő szemétdíjról; illetve hogy a kéményseprési üzletág állami bekebelezése, a családi házak kötelező ellenőrzésének megszüntetése milyen veszélyes helyzeteket teremthet az érintettek számára. A fogyasztók ugyanakkor úgy érzik, a távközlési szolgáltatások színvonala sem elég magas.

A vállalati hatékonyság növelésével foglalkozó Develor Tanácsadó Zrt. felmérése szerint ma a fogyasztók elsősorban gyorsaságot, a megbecsülés kifejezésre juttatását, a hatékonyságot, illetve a személyre szabott ajánlatot várják el az áruikat és szolgáltatásaikat kínáló cégektől. Sőt, ezt természetesnek is veszik. Pedig négy-öt évvel ezelőtt a pozitív ügyfélélményért akár felárat is hajlandók voltak fizetni a vásárlók – csak ezért ma már nem fizetnek többet. Ez elsősorban a szolgáltatási színvonal általános emelkedésével magyarázható, vagyis amit korábban extraszolgáltatásként tartottak számon a fogyasztók, mára az alapelvárásaik között szerepel. A Develor országos ügyfélélmény-kutatása szerint minden eddiginél nehezebb körülmények között kell helytállniuk a cégeknek, de a vállalatok túlnyomó többsége tisztában van vele, mire kell koncentrálnia. – A vállalati döntéshozók 86 százaléka a három legfontosabb vállalati cél között tartja számon a kiemelkedő szolgáltatási színvonalat – olvasható a tanulmányban.

Az ügyfél-elégedettségi felmérésben a webshopok után az élelmiszer-kiskereskedelem, illetve a töltőállomások foglalják el a dobogó második és harmadik fokát, de a banki és a biztosítói szolgáltatások megítélése is jelentősen javult az előző évekhez képest.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.