Webáruházat marasztaltak el

Elsőfokú ítéletében a Fővárosi Törvényszék, másodfokon — jogerős ítéletében — pedig a Fővárosi Ítélőtábla marasztalta el a Játékvár.hu Kft.-t, amely tisztességtelen szerződési feltételeket alkalmazott a fogyasztókkal szemben. Ez is azt mutatja, hogy a rohamosan terjedő internetes kereskedelemben sincsenek kiszolgáltatva a vásárlók.

2019. 03. 26. 13:41
Játék a paragrafusokkal. Az online kereskedő tisztességtelenül állapította meg a szerződési feltételeket Fotó: 123RF
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ugyan már 2014 júniusa óta új szabályok vonatkoznak az internetes kereskedőkre, de még mindig több online áruház nem alkalmazza a vásárlóknak kedvezőbb előírásokat. Erről tanúskodik az a friss bírósági döntés, amely a Játékvár.hu Kft. játékkereskedő webáruház esetén megállapította, hogy tisztességtelenül járt el a fogyasztókkal szemben a szerződési feltételek megállapításakor.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) a Fővárosi Ítélőtábla jogerős elmarasztaló döntése ismeretében felhívta a figyelmet: törvénybe ütköző gyakorlat, hogy a termékek meghibásodásakor a cég például a megengedett kétéves határidővel szemben csak hat hónapon belül fogadott el ingyenes javításra vagy cserére szóló igényt a vásárlóktól. Szintén kifogásolható eljárás, hogy ilyen esetben megkövetelték az eredeti, bontatlan csomagolást, még akkor is, ha a vásárló a 14 napos elállási időn belül visszalépett volna az üzlettől. – Márpedig ilyen feltételeket nem lehet kikötni – szögezték le a fogyasztóvédők, akik a Játékvár.hu Kft. által üzemeltetett internetes web­áruház esetében azzal is szembesültek, hogy ezek alapjául a kereskedő a vásárlók felé olyan jogszabályra hivatkozott, ami akkor már rég nem volt érvényes.

Játék a paragrafusokkal. Az online kereskedő tisztességtelenül állapította meg a szerződési feltételeket
Fotó: 123RF

Csak nagyon szűk körben veszíti el a fogyasztó az indokolás nélküli elállási jogát a csomagolás felbontását követően. Ilyen eset lehet például, ha egészségvédelmi vagy higiéniai okok miatt felbontás után már nem küldhető vissza a termék, vagy ha olyan CD-t vagy DVD-ről van szó, amelyen kép-, hang- vagy filmfelvétel szerepel – emelte ki a FEOSZ.

A szövetség rámutatott, hogy a fogyasztóknak azt is érdemes ellenőrizniük, hogy indokolás nélküli elállás esetén milyen határidővel vállalja az online áruház a teljes kifizetett összeg megtérítését. Ennek ugyanis haladéktalanul meg kell történnie, de legkésőbb tizennégy napon belül. A kereskedő ráadásul nem vonhatja le az első kiszállítás díját, azt ugyanis meg kell térítenie a vásárlástól elálló fogyasztónak.

A civil szervezet megjegyezte, a bíróság arra is kötelezte a céget, hogy saját honlapján 45 napon keresztül a maga költségén közlemény közzétételéről gondoskodjon a jogsértés tényét megállapító ítélet tartalmáról.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.