Kína ötödik legnagyobb gazdasági teljesítőképességű tartományából idén áprilisban közvetlen cargo repülőjáratot indítottak Csengcsou és Budapest között, és azóta heti két alkalommal közlekedik a Cargolux légitársaság Boeing–B747F, egyenként száz tonna szállítási kapacitású tehergépe – közölte lapunkkal a Budapest Airport. Most a jövőbeni fejlesztés, együttműködés és információcsere kereteit rögzítették abban a megállapodásban, amelyet a Henan tartomány Polgári légiközlekedés-fejlesztési és befektetési ügynökség és a Budapest Airport vezetője írt alá. Azt megelőzően mintegy 140 főnyi küldött és szakértő vett részt a Budapesten rendezett gazdasági fórumon.
A Kína központi részén fekvő síkvidéki tartomány, amely a Sárga-folyótól délre helyezkedik el, több mint százmillió embernek ad otthont. A most aláírt dokumentum újabb lökést adhat a kínai–magyar légi szállítási kapcsolatoknak. – A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér ideális állomás a „légi selyemúton”, az Európa és Ázsia közötti kereskedelmi forgalom számára.

Fotó: Reuters
A Henan tartományi légiközlekedés-fejlesztési céggel most aláírt megállapodás megerősíti Budapest mint légiáru-elosztó központ vezető szerepét a régióban – hangsúlyozta az aláíráskor Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Arról is beszélt, hogy a Budapest Airport mintegy 15 milliárd forintot fordított az új, BUD Cargo City nevű logisztikai központ megépítésére. A 21 ezer négyzetméternyi cargo raktár és iroda, a 11 ezer négyzetméternyi speditőr épület mellett 32 ezer négyzetméteres beton előteret is építenek, ahol párhuzamosan egyszerre két, egyenként száz tonna kapacitású Boeing–B747-8F típusú teherszállító óriásgépet lehet kiszolgálni. A létesítményt az év végén adják át a logisztikai cégeknek.
Ám nemcsak a cargoforgalom mennyisége növekszik, hanem a kínai légi utasok számában is jelentős gyarapodás várható még idén nyáron Ferihegyen. A közelmúltban bejelentett Shanghai Airlines közvetlen és nonstop Budapest–Sanghaj járatát követően még idén augusztusban a Hainan Airlines kínai légitársaság térhet vissza három, Budapestről eddig még soha ki nem szolgált útvonallal. A Hainan visszatérésének köszönhetően így ötre növekszik a magyar fővárosból közvetlen légi járatokkal elérhető kínai városok száma, ami a régió más repülőtereihez képest is jelentős előnyt jelent majd.