Eltűnt kilencmillió csokimikulás!

A december az édességipar számára kiemelt időszaknak számít, megjelennek az ünnepi termékek. Évente mintegy kilencmillió csokimikulás fogy el Magyarországon, a szezonális édesség iránti kereslet pedig már december elején csúcsra jár. A hatalmas mennyiség jól mutatja, milyen erős a hazai ünnepi édességpiac, amelyben a hagyományos figurák továbbra is őrzik vezető szerepüket.

2025. 12. 06. 13:12
illusztráció Fotó: Pezzetta Umberto
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetsége által készített körkép szerint a 2025-ös ünnepi szezonban is az látszik, hogy a vásárlók erősen érdeklődnek a hagyományos, nosztalgikus ízek és formák iránt, de az innovatív termékek is egyre keresettebbek – írja az Infostart. De melyek a kedvenc szezonális édességek a csokimikulás mellett? 

csokimikulás, 20241211 KecskemétCsokoládé, szaloncukor.Fotó: Bús Csaba BCSPetőfi Népe
A szezonális édesség jól fogy, milliószám vásárolunk csokimikulást, szaloncukrot (Fotó: Petőfi Népe/Bús Csaba)

Az InfoRádió Intődy Gábortól, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkárát kérdezte, aki elmondta, hogy a vásárlók továbbra is keresik a tradicionális termékeket, kókuszos és zselés szaloncukor például nagyon népszerű ráadásul hagyományos csomagolásban. A főtitkárt azt is elmondta, hogy az újítók is megjelentek például a dubaji csoki, a megbolondított töltelékek vagy az aszalt gyümölcsös termékek környékén. Úgy fogalmazott a rádióban, hogy mind a két igény létezik. A gyártók pedig alkalmazkodnak, úgy alakítják a kínálatot, hogy mindenki megtalálhassa, amit keres.

 

Csokimikuláshegyeket falnak fel a gyerekek

A december 6. előtti hetekben átlagosan csaknem 

  • 8-9 millió csokoládémikulást vásárolnak Magyarországon, 
  • és 33 500 tonna szaloncukrot. 

Arról is beszélt a szakember, hogy stabilizálódott a kakaóbab ára. Kifejtette, hogy részben a kakaó árának az elszállása volt az oka a csokoládé jellegű termékek drágulásának. Hozzátette azt is, hogy a kakaó-alapanyagnak nagyon ritkán nagyobb az értéke, mint a teljes terméknek a 20 százaléka. A jelentős drágulás eléggé megütötte a gyártókat, így a fogyasztókat is korábban, mostanra úgy tűnik, hogy bár jóval magasabb áron, de legalább stabilizálódott a kakaónak az ára, jobban tudnak a cégek tervezni – magyarázta az interjúban. A fogyasztók választásait egyre inkább befolyásolják a fenntarthatósági szempontok, valamint a praktikus, környezettudatos csomagolási megoldások is- hangzott el.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.