A megyeszékhelyek és a határátkelők – ezek a legfontosabb célpontjai a gyorsforgalmi utak fejlesztési terveinek. Salgótarján mindkét szempontból kitüntetett helyzetben van, hiszen a város Nógrád megye központja, és alig néhány kilométerre van Somoskőújfalutól, a magyar–szlovák határon lévő településtől.
A kettős cél elérése immár karnyújtásnyi közelségbe került, hiszen a végéhez közeledik az M3-as autópályát Salgótarjánnal összekötő 21-es főút négysávosítása. A két hiányzó szakasz fejlesztése a tervek szerint a nyár végére fejeződik be. Ezzel teljessé válik a Salgótarján és Hatvan közötti 53 kilométeres közúti összeköttetés négysávosítása.
A megyeszékhelyek bekötése a gyorsforgalmi úthálózatba többnyire úgy történik, hogy a közelben haladó autópályához építenek csatlakozást. Ilyen bekötőútja épül ezekben a hónapokban is Egernek – amelyet az M25-ös szolgál ki majd – vagy Kaposvárnak. Az M67-es (vagy R67-es) az M7-esről ágazik el, és ilyen útja lehet Esztergomnak is, amely az M1-esről érhető majd el. Salgótarján négysávos útja ezeknél komplexebb feladatot lát el, a 21-es út ugyanis az Északi-középhegység nyugati lábánál halad, és kiszolgálja a térség számos települését, beköti a megyeszékhelyet, majd átlépi a határt Szlovákia felé.

Fotó: MTI/Komka Péter
Északi szomszédunk nem kényeztette el gyorsforgalmi utakkal a magyarok lakta déli országrészt, de a középtávú tervekben az szerepel, hogy erre halad majd a legfontosabb észak–déli irányú közúti közlekedési tengely. Ez azt jelenti, hogy nem a Budapest–Vác–Parassapuszta útvonal, azaz a 2-es főút országhatáron túli felén lévő, klasszikus, a magyar síelők által sokat koptatott pályát fejlesztik négysávossá, hanem az M21-es folytatását. A magyar kormány éppen ezért állt le az M2-es Váctól északra eső részének bővítésével.
Az 21-es elkészültével ráadásul újabb indoka lesz a Dél-Szlovákiában, a Felvidék magyarok lakta részén élőknek, hogy az M1-est, M3-ast használják a saját úthálózatuk helyett, ha mondjuk Pozsony és Kelet-Szlovákia között kell utazniuk. Az M15, vagyis Mosonmagyaróvár és Rajka között eredetileg kétszer egy sávosnak épült út bővítése jelenleg is folyik, Kassa térségében pedig a Miskolc és a határ közötti M30 épül.