Elbírálták a nagy sebességű vasútvonal megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére vonatkozó pályázatokat a közbeszerzési értesítő közleménye szerint, a nyertes a kizárólag magyar cégekből álló NSV Varsó Konzorcium lett, amely két év alatt nettó 1,1 milliárd forintért végzi el a munkát. A feladat a négy visegrádi ország összekötése egy 700–900 kilométer hosszú, új nyomvonalon haladó pályával. A vonalon óránként legalább 250 kilométeres sebességgel kell haladniuk a vonatoknak, de kiszámolják a 300, illetve 350 kilométeres sebességhez tartozó paramétereket is. A cél az, hogy a leendő vasútvonalon évente legalább 500 000 utast szállíthassanak. A létesítmény négy nagyvárost köt majd össze, a három fővároson kívül a csehországi Brünn városi közösségi közlekedési rendszerébe csatlakozik egy-egy intermodális csomóponton keresztül.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2024/07/vCSwqobaIw9TsPdUqgtaI7Z2yD52CBeCWGQYahbEEhk/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzdlNTE3NzJmZGRmOTRmMDc5MzJiYzQ0N2EwMjg3ZTYw.jpg)
Fontos részleteket árult el Nagy Márton a kínai hitel felvételéről
A nemzetgazdasági miniszter jelezte, hogy a hitelt főként infrastrukturális fejlesztésekre költik.