Elbírálták a nagy sebességű vasútvonal megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére vonatkozó pályázatokat a közbeszerzési értesítő közleménye szerint, a nyertes a kizárólag magyar cégekből álló NSV Varsó Konzorcium lett, amely két év alatt nettó 1,1 milliárd forintért végzi el a munkát. A feladat a négy visegrádi ország összekötése egy 700–900 kilométer hosszú, új nyomvonalon haladó pályával. A vonalon óránként legalább 250 kilométeres sebességgel kell haladniuk a vonatoknak, de kiszámolják a 300, illetve 350 kilométeres sebességhez tartozó paramétereket is. A cél az, hogy a leendő vasútvonalon évente legalább 500 000 utast szállíthassanak. A létesítmény négy nagyvárost köt majd össze, a három fővároson kívül a csehországi Brünn városi közösségi közlekedési rendszerébe csatlakozik egy-egy intermodális csomóponton keresztül.
A német Zöldek teljes valóságtagadásban vannak
Úgy tesznek, mintha mi sem történt volna.