Újabb lehetséges hibát találtak a Boeing 737 Max típusú repülőgépeken – jelentette be az amerikai repülésbiztonsági hivatal (FAA). Részleteket nem hozott nyilvánosságra az FAA, csupán annyit közölt, hogy szoftverhibáról van szó. A szövetségi hivatal felszólította a repülőgépgyárat a hiba kiküszöbölésére. Amerikai lapértesülések szerint a hibára először a múlt heti szimulációs teszteken derült fény, majd a pilóták ezt a próbarepülések során is megerősítették. Az FAA jelentéséből azonban nem egyértelmű, hogy vajon az eredeti hiba maradt-e meg, vagy annak kijavítása után keletkezett újabb probléma a szoftverben – ismertette az MTI.
A The Wall Street Journal című lap magukat megnevezni nem kívánó bennfenteseket idézve arról írt, hogy a Boeing szakemberei most szoftvermódosítással próbálkoznak, de azt is elképzelhetőnek tartják, hogy teljes cserére lesz szükség. Az FAA szóvivője szerint a hivatal szorosan figyelemmel kíséri a Boeingnél zajló munkafázisokat, de egyelőre nem tud semmiféle konkrét határidőt megjelölni az érintett géptípusok újbóli forgalomba állítására. Emiatt a Boeing biztosan nem hajthatja végre a korábban tervezett hatósági tesztrepülést július 8-a előtt, amely után az FAA még két vagy három hétig vizsgálja majd az eredményeket, mielőtt feloldaná a típus globális repülési tilalmát. Múlt hónapban az FAA még azzal számolt, hogy mindez júniusban megtörténhet. A Boeing vezérigazgatója, Dennis Muilenburg korábbi nyilatkozata szerint továbbra is bizakodik abban, hogy a nyár végére visszaállhat a forgalomba a március közepe óta földre parancsolt 737 Max típus.

Fotó: Reuters
Mint emlékezetes, a típus robotpilóta-funkciójának hibája miatt a Boeing két 737 Max típusú gépe zuhant le. Az egyik az etióp légitársaságé volt, amely az etióp fővárosból szállt fel, majd zuhant le március elején, a másik az indonéz Lion Air légitársaság flottájához tartozott, és tavaly októberben zuhant le. A két katasztrófa együttesen 346 halálos áldozatot követelt. Március közepén a 737 Max gépeket kivonták a forgalomból és megkezdődtek a vizsgálatok. A Max a Boeing legnagyobb számban értékesített keskeny törzsű gépe, amelyet kontinenseken belüli, 2-3 órás repülésekre fejlesztettek ki. A típus földre parancsolása után számos légitársaság volt kénytelen járatokat törölni, közülük többen pert helyeztek kilátásba, mint ahogy perelnek egyes áldozatok családtagjai és a Boeing-pilóták is. A cég nem kapott rendelést a típusra a balesetek óta, kivéve egyetlen nagy tételt, amelynek valódiságáról megoszlanak a vélemények.