Az ajándékbeszerzések, az ünnepi készülődés időszakának lassan vége, ennek kapcsán friss piaci felmérések mutatják az aktuális fogyasztói trendeket. Érdekesség például, hogy idén kevesebbet költöttek az amerikaiak a karácsonyi ajándékozásra, míg itthon tovább nőtt ez a kiadás tavalyhoz képest, ami összefügg azzal, hogy Magyarországon továbbra is látványosan bővül az internetes piac – erre mutat rá az amerikai Deloitte friss felmérése. Ebből kiderül: mivel a hálaadásnapi amerikai ünnephez igazodó fekete péntek kampányát világszerte későn, november utolsó napjaiban rendezték meg, ezért később kezdődött a karácsonyi vásárlási roham is az Egyesült Államokban, ahol a polgárok – szokásukhoz híven – megvárták az akciókat, és csak ezt követően láttak neki a meglepetések beszerzésének.
Tévúton az európai uniós energiapolitika
Brüsszel végleg leállítana minden orosz olaj-, gáz- és nukleárisfűtőelem-beszerzést.