Romlott a Tesco-csoport eredményessége az év végén

Karácsony körül csökkent a multivállalat teljes forgalma, a visszaesés különösen a közép-euró­pai érdekeltségeket érintette. A veszteség jelentősnek tűnik.

2020. 01. 10. 9:24
Matt Simister szerint a magyar leánycég jobban teljesít régiós társainál Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megállapodott a 2020-as bérfejlesztésről a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete. Eszerint az üzletláncnál a legalacsonyabb bruttó alapbér a legnagyobb létszámot kitevő áruházi munkakörökben a próbaidő alatt bruttó 235 ezer, azt követően 245 ezer forint lett.

Emellé továbbra is biztosítják a kiemelt teljesítményű üzletekben az alapbéren felüli kiegészítő jövedelmet, illetve a hűségprogramot és a dolgozói vásárlói kedvezményt – közölték.

Lapunk úgy tudja, a magyar piac legnagyobb szereplőjénél, a Tesco áruházláncnál februárban lesznek az idei bértárgyalások. Nem túl biztató alap ehhez, hogy tegnap a Londoni Értéktőzsdén megjelent a globális csoport év végi eredményéről szóló jelentés, ami meglehetősen rosszul alakult.

Matt Simister szerint a magyar leánycég jobban teljesít régiós társainál
Fotó: Éberling András

Karácsony körül csökkent a multivállalat teljes forgalma, a visszaesés különösen a közép-euró­pai érdekeltségeket érintette. A veszteség jelentősnek tűnik: éves összevetésben másfél százalékkal maradt alul a globális csoport eredménye a ­január 4-gyel zárult 19 hétben a 2018-as értékesítéshez képest.

A távirati iroda részletezése szerint a Tesco teljes közép-európai forgalma az előző üzleti év november 23-án zárult harmadik negyedében 14,2 százalékkal, a karácsony körüli hat hétben pedig 12,8 százalékkal esett vissza, a 19 hetes vizsgált időszak egészében pedig 13,7 százalékos a csökkenés.

A jelentés megjegyzi: látszik a teljesítményen az üzleti tevékenység jelentős átalakítása, például a lengyelországi racionalizálás, valamint a magyarországi, a csehországi és a szlovákiai üzletág átalakítása, ami üzletbezárásokat, a nagy boltok alapterületének csökkentését és a termékkínálat változását jelenti.

Lapunknak korábban Matt Simister, a Tesco közép-európai vezérigazgatója elmondta: 2015 óta zajlik a hipermarketek átalakítása hazánkban, ennek eredményeként a 2017-es 0,9 százalékról mostanra három százalékra nőtt a magyar leánycég nyereségessége, a forgalom 77-ről 186 millió fontra emelkedett. A globális hullámvölgy után először a 2018–2019-es üzleti év második felében termelt a Tesco-csoport összes piaca egyszerre nyereséget – ekkor 66 veszteséges üzletet zártak be.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.