A jelenleg alkalmazott európai uniós hátterű fogyasztóvédelmi szabályozás marad hatályban 2020. december 31-ig, vagyis abban az átmeneti időszakban, ami akkor kezdődött, amikor az Egyesült Királyság (EK) január végével kilépett az Európai Unióból. Ez azt jelenti, hogy a brit székhelyű vállalkozásokkal szemben felmerülő fogyasztói panaszok esetén változatlanul rendelkezésre állnak az alternatív segítségnyújtó fórumok Magyarországon is – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára arra a kérdésünkre, hogy milyen változásokat hoz e területen a brexit. Cseresnyés Péter kiemelte: a magyar fogyasztókat segíti az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának (ECC-Net) ITM-en belül működő hazai tagja, ahová a leggyakrabban az online vásárlások és a turisztikai szolgáltatások miatt futnak be határon átnyúló panaszok, többek között a szigetországbeli cégekkel kapcsolatban is.
A német Zöldek teljes valóságtagadásban vannak
Úgy tesznek, mintha mi sem történt volna.