Az MKB Csoport az elmúlt években kiemelt hangsúlyt helyezett a rugalmas munkaszervezési formák bevezetésére, így gyorsan és zökkenőmentesen alkalmazkodtak a kialakult helyzethez. Az informatikai és bankbiztonsági területek gyors és hatékony szervezőmunkájával a támogató háttérterületek túlnyomó része otthonról dolgozik immáron 8. hete, fennakadás nélkül.
A dolgozók körében az otthoni munkavégzés fogadtatása nagyon pozitív volt, az átállás és a kialakult helyzet okozta stresszhelyzet kezelését online tréningekkel támogatták a vezetők és a munkatársak körében egyaránt.
A kapcsolattartást az ügyfelekkel olyan digitális megoldásokkal segítik, mint a nemrégiben bevezetett digitális ügyfélhívó rendszer a bankfiókokban, valamint a lakossági és vállalati ügyfelek számára is elérhető MKB VideóBANK. A megtanult új folyamatokat, a konstruktív és agilis megoldásokat hosszú távon beépítik a működésbe – írták.
Az Unicreditnél a távoli munkavégzés már a járvány megjelenése előtt is bevett gyakorlat volt számos területen, így a kiterjesztett távoli munkavégzést rövid idő alatt megszervezték, a szükséges bővítésekkel – közölték.
Ehhez adott volt mind a belső szabályozási, mind pedig az informatikai háttér – tették hozzá.
Minimális a dolgozóik száma, akik munkaköre vagy feladatai nem teszik lehetővé a távolról történő munkavégzést.
Az Unicreditnél a székházakban dolgozók száma a korábbi létszám 10 százalékára csökkent, és ezt immáron tartósan fenn tudják tartani – tájékoztattak.
Pozitívak a tapasztalataik, a munkatársaik hatékonyságában, a szolgáltatási színvonalban nem tapasztalnak romlást. Azt tervezik, hogy a járvány utáni időkben is fenntartják a távoli munkavégzés lehetőségét, akár a korábbinál nagyobb mértékben is – közölték.
Az Erste Bank munkatársai körében készített felmérése szerint az otthonról dolgozók közel 80 százaléka bírná még legalább két hónapon át minden gond nélkül az otthoni munkavégzést, és mintegy 40 százalékuk a jövőben is szívesen dolgozna folyamatosan ebben a formában.