A járványveszély az egész hazai bankszektor viszonylatában felgyorsította az ügyintézés digitalizációját, átalakította a korábbi szokásokat. Az Erste Bank tapasztalatai alapján a pandémiás időszakban egy hónap alatt olyan arányban nőtt a digitálisan aktív ügyfelek aránya, mint korábban egy év alatt: 2019 márciusa és 2020 márciusa, valamint idén március és április között egyaránt 4 százalékkal. A NetBankban és a MobilBankban a tranzakciók száma csaknem a háromszorosára gyarapodott, az elektronikusan befizetett csekkek száma pedig a korábbi többszörösére emelkedett.
Az elmúlt időszakban a hagyományos sárga csekkeket is mind többen fizették be egyszerűen, a mobiltelefonjukat használva. Ám nem csak a postákat, az ügyfélszolgálatokat is sokan elkerülték ebben az időben, miközben a call centerek mellett a digitális ügyfélszolgálati megoldások is előtérbe kerültek. Az Erste Bank ChatBotja, márciusban és áprilisban kétszer annyi feliratokozót regisztrált (21 illetve 22 ezret), mint januárban és februárban (12 illetve 11 ezret).
A pandémiás helyzet a bankolás mellett a vásárlási szokásokat is átírta: a kártyaforgalmi adatokból kiderül, hogy március-áprilisban nőtt az ételfutárok és az elektronikai üzletek bevétele, míg kevesebbet költöttünk utazásra, vagy tankolásra. A járvány a költési szokásokat is átalakította, ám a korlátozások lazításával megindult a visszarendeződés.
Már a veszélyhelyzet elindulása utáni hetekben több bank arról számolt be, hogy látványosan megnőtt az online ügyintézések száma. A Gránit Bank arról tájékoztatta az Origót, hogy ügyfelei az eddigiekben is aktívan használták a digitális csatornákat, a VideóBankot, a Netbankot és a bank mobilalkalmazását, az eBankot. Ám a veszélyhelyzet kihirdetése óta ezeken a csatornákon még aktívabbak lettek a meglévő ügyfelek, és az új ügyfelek száma a megelőző időszakhoz képest is jelentősen növekedett.
A K&H Banknál szintén már az első hetekben tapasztaltak megemelkedett forgalmat a belépések számában mind a K&H e-bank, mind pedig a K&H mobilbank esetében a veszélyhelyzet kihirdetése óta. A növekményen belül a legnagyobb emelkedést mind az e-bankban, mind pedig a mobilbankban a csekkbefizetéseknél látták.