Az online ügyintézés hiteligénylés esetén gondot okozhat
A 2020. december 31-ig érvényes, maximum 5,9 százalékos teljes hiteldíjmutató (THM) plafon a bankokat is óvatosságra intette, ami szigorúbb feltételeket eredményezett. A Bank360.hu szakértői szerint az online igénylés kevesebb esetben érhető el, mint a járvány előtt. Már eleve eltérnek a banki ajánlatok: van, ahol csak azok igényelhetik a kölcsönt, akiknek van számlájuk az adott banknál, máshol pedig mindenki számára adott a lehetőség. A 100 százalékban elektronikus ügyintézés keretében a kérelmező elvileg valamennyi dokumentumot beszerezheti online. A NAV-tól február óta igényelhető online keresetkimutatás azonban nem az aktuális, hanem a két hónappal korábbi állapotot mutatja. Ezt a bankoknak kockázatos lehet elfogadni, különösen a pandémia idején. A hitel folyósítója szempontjából nem véletlen, hogy a bankok zöme 30 napnál nem régebbi munkáltatói jövedelemigazolást kér az igénylőktől. Az igénylő viszont így nem tud a hiteligényléshez szükséges elvárások mindegyikének online eleget tenni. Jelenleg hét olyan bank van, ahol online személyi kölcsönt lehet igényelni, a feltételek azonban eltérőek. A Cofidis és a Cetelem jövedelemátutalás nélkül kínál online személyi kölcsönt. A CIB Banknál a mobilapplikációt használva érhető el az online igénylés lehetősége, az OTP Banknál ugyanehhez netbankos hozzáférésre van szükség. A K&H Bank és az Erste Bank jelenleg kizárólag a saját ügyfeleinek biztosítja az online hiteligénylés lehetőségét. Míg a Budapest Banknál a napokban vált gördülékenyebbé az igénylés menete – emelte ki a Bank360.hu összeállítása.