A változás nemcsak mintegy 600 ezer cégnek és szervezetnek jelent könnyebbséget, hanem több tízezer könyvelőnek és a könyvvizsgálóknak is. A kormány ezzel is segíteni kívánja a járvány miatt nehéz helyzetbe került vállalkozásokat és a munkahelyek védelmét – hangsúlyozta az államtitkár.
Könnyítés a cégeknek: szeptember 30-ig kell befizetni az adót
A veszélyhelyzet egyik legnagyobb adókönnyítése szerint a beszámolót és az ahhoz kapcsolódó éves bevallásokat elegendő szeptember 30-ig elkészíteni és beküldeni, sőt az adót is eddig az időpontig kell megfizetni – tájékoztatta az MTI-t Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára.
A kormány a veszélyhelyzetben – az elektronikus eszközök használatát engedélyezve – egyszerűsített a cégek, szervezetek testületi üléseinek megtartására vonatkozó szabályain. Az éves beszámolók elkészítése azonban még így is jelentős adminisztrációs terhet jelent, elkészítésük és elfogadásuk, illetve a könyvelőkkel, a könyvvizsgálókkal az egyeztetés a koronavírus-járvány miatt lényegesen bonyolultabbá, nehezebbé vált. A kormány ezért döntött a határidő szeptember végéig történő elhalasztásáról – mondta Izer Norbert.
Az egészségvédelmi szempontok mellett, az intézkedés gyakorlati hatása is számottevő, és nagy anyagi segítséget is jelent a cégeknek. Összességében ugyanis a Pénzügyminisztérium számítása szerint 200 milliárd forint marad négy hónappal tovább az érintetteknél – összegezett az államtitkár.
Az adókönnyítő szabály rendkívül egyszerű – szögezte le Izer Norbert. A beszámolót és az ahhoz kapcsolódó bevallásokat elegendő szeptember 30-ig elküldeni. Az ötféle bevallás mellett a transzferár-dokumentációt is elég szeptember végén benyújtani. A határidő halasztás természetesen az öt adófajta későbbi megfizetésére is vonatkozik. Vagyis a cégeknek a társasági adót, a kisvállalati adót, az innovációs járulékot, az energiaellátók jövedelemadóját és a helyi iparűzési adót szeptember 30-ig kell befizetni az államkasszába – sorolta az államtitkár.
A kedvező szabályok az eltérő üzleti éves adózókra is vonatkoznak akkor, ha a beszámoló közzétételi kötelezettségük április 22. és szeptember 30. között esedékes. A beszámoló készítési határidő maradt április 30-a, illetve május 31-e az úgynevezett közérdeklődésre számot tartó gazdálkodók esetében, vagyis a tőzsdei cégeknél, a bankoknál, a biztosítóknál és a befektetési vállalkozásoknál, de nekik is elegendő szeptember 30-ig benyújtani a bevallást, illetve befizetni az adót.
Ugyanakkor számításaik szerint 40 ezer cégnek, amelyeknek visszajár a társasági adó, érdemes minél előbb beküldeni a bevallását – jegyezte meg az államtitkár, megjegyezve, hogy tavaly 44 ezer cég összesen 73 milliárd forint társasági adót igényelt vissza.
A visszajáró összeg kiutalására vonatkozó szabály nem változott, azt az adóhivatal a bevallás beérkezésének napjától, de legkorábban az eredeti esedékességtől számított harminc napon belül utalja ki. Így, ha egy társasági adót visszaigénylő cég május 31-én benyújtja a bevallását, akkor június 30-ig a bankszámlájára kerül a jogszerűen visszaigényelt adó összege. Ha ezt követően érkezik az adóhivatalhoz a bevallás, akkor a beérkezés napjától számítódik a 30 napos határidő – magyarázta az államtitkár.
A határidő-halasztás tehát minden joghátrányt felülír – húzta alá Izer Norbert. Így szeptember 30-ig az adóhatóság nem szabhat ki se mulasztási bírságot, se késedelmi pótlékot – részletezte az intézkedés további előnyeit az államtitkár.
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Egy megállapodás, amely a Google-nak 1,375 milliárd dollárjába került
Azzal az állítással perelték be a céget két alkalommal is, miszerint a vállalat a lakosok hozzájárulása nélkül gyűjtött adatokat az arcukról és a hangjukról.

Ma már nincs döntési kényszer a szakma vagy a diploma között
A szakképzési rendszer nemcsak szerkezetében, hanem tartalmában és módszertanában is jelentős megújult.

Vonattal az Adriára, újra közlekedik az Adria InterCity
Az ülőkocsis menetjegyek 47 eurótól, a fekvőhelyesek pedig 49 eurótól érhetők el.

Késik a repülőgép, törlik a járatot, gond van a beszállással. Most elmondhatja mindenki a véleményét!
Bár most is vannak uniós szabályok, amik védik az utasokat, de sajnos még mindig túl gyakran fordulnak elő problémák.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en

Több embert dolgoztatott és tartott fogva egy testvérpár nógrádban

Sallai Roland nélkül talán már nem buknak el a történelmi siker küszöbén

Fekete Dávid friss videóban mutatta meg súlyos betegen született kisfiát

Szimatot fogott az újságíró: rejtélyes körülmények között szívódott fel Gyurcsány Ferenc

Patikában is írhatnak fel ezentúl vényköteles gyógyszert

Döntöttek Urusla von der Leyenék: bíróság elé viszik Magyarországot – most éppen ezért

Gulácsi Péter mindent elveszített, Lőw Zsolttal nem beszél magyarul

29 évesen ért a csúcsra Marco Rossi felfedezettje, öt nap alatt tönkreteheti a Fradi idényét

Zelenszkijnek vége, kemény üzenetet kapott az ukrán vezető

Király Gábor száműzött lett, a Haladás szurkolói kitagadták egykori legendájukat

A Szoboszlaival balhézó Arda Güler újra üzent: „Gyalázol? Szétzúzlak!”

Szoboszlai és Szalah mit csinált a Liverpool edzésén?! Ezt a klub sem titkolja el! + videó
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Egy megállapodás, amely a Google-nak 1,375 milliárd dollárjába került
Azzal az állítással perelték be a céget két alkalommal is, miszerint a vállalat a lakosok hozzájárulása nélkül gyűjtött adatokat az arcukról és a hangjukról.

Ma már nincs döntési kényszer a szakma vagy a diploma között
A szakképzési rendszer nemcsak szerkezetében, hanem tartalmában és módszertanában is jelentős megújult.

Vonattal az Adriára, újra közlekedik az Adria InterCity
Az ülőkocsis menetjegyek 47 eurótól, a fekvőhelyesek pedig 49 eurótól érhetők el.

Késik a repülőgép, törlik a járatot, gond van a beszállással. Most elmondhatja mindenki a véleményét!
Bár most is vannak uniós szabályok, amik védik az utasokat, de sajnos még mindig túl gyakran fordulnak elő problémák.