A Ryanair megtámadja a Lufthansának felkínált kilencmilliárd eurós német támogatási csomagot – jelentette ki a légitársaság vezérigazgatója. A támogatás ugyanis szerinte lehetővé teszi a Lufthansa számára, hogy alacsonyabb áron értékesítsen jegyeket, amivel rontja a Ryanair, valamint a rivális diszkont légitársaságok, mint például az EasyJet versenyképességét – mondta Michael O'Leary. A Ryanair fellebbezést nyújt be az illegális állami támogatás ellen, amely szerinte súlyosan torzítja a versenyt – tette hozzá. Nagyon ironikus, hogy az a német kormány, amely olyan gyakran számon kéri az uniós országokon, ha nem tartják be az EU előírásait, most gondolkodás nélkül megsérti a tiltott állami támogatásra vonatkozó szabályokat, ha a Lufthansáról van szó – mondta a Ryanair vezérigazgatója. Korábban O'Leary felháborodott kirohanást intézett az Air France–KLM támogatása ellen is és közölte, a Ryanair fellebbezést nyújt be az EU által jóváhagyott francia adókedvezmények ellen, amelyek kizárják a más európai államokban nyilvántartott légitársaságokat.
Váradi József, a szintén diszkont Wizz Air vezetője korábban azt nyilatkozta, hogy társasága nem gondolkozik állami támogatásban. Kérdés, hogy mi lesz azokkal, akik viszont igen, mivel a piaci versenyben nem voltak sikeresek. Egyrészt azt a pénzt általában vissza kell fizetni, ezért nem fognak tudni ezek a cégek ugyanúgy növekedni. Másrészt felmerül, hogy a támogatások mennyire jogszerűek egyáltalán. Utóbbi eljárásoknak pedig megvan a maguk pályája az EU-n belül – mondta Váradi, és valóban: éppen egy ilyen eljárás vezetett 2012-ben a magyar nemzeti légitársaság, a Malév leállásához.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) becslése szerint eddig mintegy 123 milliárd USA-dollár értékű állami segítséget kaptak a légitársaságok világszerte, főként kölcsön, hitelgarancia és bértámogatás formájában. Brian Pierce, az IATA vezető közgazdásza azt mondta, a kormányzati támogatásoknak is köszönhető, hogy eddig viszonylag kevés légitársaság ment csődbe, vagy kért csődvédelmet.