Napról napra emelkedik a légi közlekedés teljes leállása után újrainduló repülőjáratok száma június első felében. A nyárra valamennyi légitársaság rajtvonalra gördíti alaposan fertőtlenített gépeit, hogy a szezonvégi összesítéskor előkelő helyen landoljon a tavaszi súlyos veszteségek után. A hónap harmadánál a teljesség igénye nélkül a már közölt járatindulásokat gyűjtöttük össze.
Magyar Nemzet
2020. 06. 10. 9:12
Jobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Már közlekedik a KLM Budapest–Amszterdam járata: a Holland Királyi Légitársaság Embraer 190 típusú géppel teljesíti a távot, a tervek szerint minden nap 12 órai budapesti indulással és 14 óra körüli érkezéssel, míg visszafelé reggel negyed tízkor szállnak fel az amszterdami gépek, amelyek utasai Budapesten jóval a déli harangszó előtt landolhatnak.
Június elsejétől elindult a Lufthansa naponta Frankfurt és Budapest között ingázó járata, a hónap közepétől pedig Münchenből indítanak gépeket hetente három alkalommal.
Kellő távolságban utaznak a légi turisták (képünk illusztráció) Fotó: Reuters
A Wizz Air aktivitása a legnagyobb: a diszkontlégicég sűrűn ad hírt új járatok indításáról. Kedden bejelentették, hogy július 15-től szerdánként és vasárnaponként Budapestről Szantorinire, illetve kedden és szombaton Menorcára (Mahón) is indulnak a repülőgépek. A Budapestről elérhető úti célok közül Szantorini Görögországban a hetedik, Menorca Spanyolországban a tizenhatodik érkezési pontja a társaságnak.
Korábbi bejelentése szerint június 15-től heti három járat indítását tervezi a Czech Airlines Prágából Budapestre, míg a Swiss Airlines június 8. óta hetente háromszor fordul Zürich és Budapest között.
A Brussels Airlines június 16-tól heti négy napon közlekedik Brüsszelbe; míg düsseldorfi célpontja felé hetente három alkalommal már üzemel, Stuttgartba pedig csütörtöktől heti háromszor indít járatot a Eurowings.
Június 21-től Antalyába is megindul a légi közlekedés, ahová a Sun Express hetente egyszer szállít utasokat.
A Ryanair korábban jelezte: a korlátozások feloldásával összhangban július elsejétől napi járatokat indítanak Európa számos városából Portugália, Spanyol-, Olasz- és Görögország, valamint Ciprus főbb nyaralóhelyeire. Az ír légitársaságnál jelenleg a London Stansted útvonal üzemel.
Biztonságban a poggyász
Az utasok egészségének védelme és az utasszolgáltatások színvonalának emelése érdekében a repülőtér-üzemeltető újabb 16 darab önkiszolgáló poggyászcímke-nyomtató automatát helyezett üzembe, melyek a 2B Terminál check-in területén, az utasfelvételi pultokkal szemben találhatók – hívta fel a figyelmet a Budapest Airport. A rendszer lényege, hogy az utasok a (nyomtatott vagy elektronikus) beszállókártyán feltüntetett vonalkód szkennelése után maguk nyomtathatják ki és helyezhetik el a feladni kívánt csomagon a poggyászcímkét. Ezzel a megoldással az önkiszolgáló és automatizált feladópulton – a poggyászcímke beolvasásával – egyszerűen feladható a poggyász.
Képünk illusztráció. Fotó: MTI/EPA/STR
Tiltólistán
Az Európai Bizottság június elején frissítette a légi közlekedés biztonságára vonatkozó azon listáját, amelyen az Európai Unió légterében működési tilalom alatt lévő légitársaságokat sorolnak fel.
A listára újonnan felkerült mások mellett valamennyi Örményországban bejegyzett légitársaság az ország biztonsági felügyeleti képességei miatt.
A frissített lajstrom 96 légitársaságnak tiltja az uniós légtér használatát.
Tizenhat ország – Afganisztán, Angola (két légitársaság kivételével), Örményország, Kongó (Brazzaville), a Kongói Demokratikus Köztársaság, Dzsibuti, Egyenlítői-Guinea, Eritrea, Kirgizisztán, Libéria, Líbia, Moldova (három légitársaság kivételével), Nepál, Sao Tomé és Príncipe, Sierra Leone, valamint Szudán – kilencven légitársasága esetében a zárlat oka, hogy az illetékes közlekedési hatóságok nem végeznek vagy nem végeztetnek megfelelő biztonsági ellenőrzést a gépek esetében.
Hat légitársaságnál bizonyítottan súlyos biztonsági hiányosságok mutatkoznak. Ezek közé tartozik a venezuelai Avior Airlines, a suriname-i Blue Wing, az iráni Iran Aseman Airlines, az iraki Iraqi Airways, a nigériai Med-View Airlines és a zimbabwei Air Zimbabwe.
A listáról töröltek a Kongóban, a Kongói Demokratikus Köztársaságban, Kirgizisztánban, Líbiában, Nepálban és Sierra Leonéban bejegyzett, de már nem létező légi fuvarozókat.
Három légitársaság esetében működési korlátozásokat vezettek be, vagyis a légi fuvarozók csak meghatározott géptípusokkal repülhetnek az EU légterébe. Ezek közé tartozik a Comore-szigeteki Air Service Comores, az iráni Iran Air és az észak-koreai Air Koryo – gyűjtötte össze a távirati iroda.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.