Mindenütt megjelentek a ruhaboltok kirakataiban az alkalmi leértékeléseket jelző táblák, ami azért is lehet meglepő a vásárlóknak, mivel korábban csak a nyári szezon második felében kezdődtek a szezonális akciók. Idén a koronavírus-járvány okozta forgalomkiesés átrajzolta az eddigi kereskedői szokásokat.

– A akciózás mindig is a ruházati piacon volt a legerősebb, ami bár más termékeknél is megjelenik, de elszórtabban. Idén áprilisban kilencven százalékkal volt kisebb a hazai ruházati piac forgalma az előző év áprilisához képest. Ezért az újranyitásokat követően látványosabb akciózásba kezdtek a boltosok, hogy visszacsalogassák a vevőket – mondta a Magyar Nemzetnek Vámos György. Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára rámutatott: ennek az lett a következménye, hogy a szokatlan újraindító kedvezmények összecsúsztak a hó végén szokásos szezonális leértékelésekkel, így már ezekben a napokban lépten-nyomon kedvezményes árakkal találkoznak a vásárlók, amelyek negyven-ötven, helyenként egy-egy termék esetében hetvenszázalékosak, két utóbbi ugyanakkor nem vonatkozik a teljes árukészletre, hanem a versenyben jelenthet előnyt egy-egy termékkörben vagy bevásárlóhelyen.
Folyamatos akciózások
– A piaci szereplőknek az áprilisi járvány miatti kiesés egy súlyosabb tőkevesztés volt, ezért a leértékeléseket is megválogatják a kereskedők, hiszen az árengedmény azt jelenti, hogy a boltos lemond a nyeresége egy részéről a forgalom érdekében. Ezért visszafogottabb az a mérték, amennyit hajlandó elengedni a boltos a már eddig is komoly bevételkiesés után – hívta fel a figyelmet Vámos György. Kiemelte: az újdonság idén az, hogy lényegében a teljes évszakban egybefolynak az akciózások, kifejezetten annak érdekében, hogy a vásárlók visszatérjenek a ruházati piacra, ahol a tavaszi kollekció nagy része készleten maradt az üzletekben, de a nyáriból sem fogy annyi, amennyit várnának.
Jó a tavalyi gumimatrac is
Mint mondta, az a tapasztalat július elején, hogy a fogyasztók alapvetően még mindig óvatosabbak a vásárlásaikban, ez a ruhák, cipők, táskák, divatipari cikkek eladásaiban is érezhető minden értékesítőhelyen. Mostanra a plázákba, kisebb butikokba, piacokra sem tért még vissza a járvány előtti látogatószám. – A tipikus nyári termékek beszerzésekor is óvatosság érződik, például a strandcikkek értékesítése is jóval visszafogottabb ebben az évben, mivel sokan még bizonytalanok annak kapcsán, hogy sikerül-e elutazniuk a tervezett nyaralásra. Emiatt kisebb lendülettel fogynak a vízparti kikapcsolódáshoz tartozó árucikkek is – fűzte hozzá a főtitkár.