Az Európai Bizottság július 31-én hagyta jóvá, hogy az Alstom megszerezze a Bombardier Transportation céget. – A nagy sebességű vasúti piac területén – a versenyjogi aggályok megoldására felkínált átfogó jogorvoslati lehetőségeknek köszönhetően – a Bizottság képes volt ezt a tranzakciót gyorsan áttekinteni és jóváhagyni – mondta Margrethe Vestager, a versenypolitikáért felelős alelnök. Az akvizíció várhatóan 2021 első felében zárul le, feltéve, ha megfelel további más joghatóságok kívánalmainak és az ilyenkor szokásos feltételeknek – tette közzé a Railwaygazette.com. Emlékezetes, hogy milyen nagy port vert fel, amikor 2019 februárjában
a Bizottság megtiltotta a német Siemens Mobility és a francia Alstom korábban javasolt egyesülését, mondván, hogy a társaságok nem kínáltak elegendő biztosítékot a szuperexpresszek piacán a versennyel kapcsolatos aggályaik kezelésére.
Egy évvel később született az egyetértési nyilatkozat, amely szerint az Alstom megvásárolja a Bombardier Transportation száz százalékát a Bombardier Inc.-től és a kanadai Québec tartománytól.

Fotó: MTI/Balaton József
Vagonok helyett repülők
Az Alstom elnök-vezérigazgatója, Henri Poupart-Lafarge szerint a Bombardier Transportation kiegészítő földrajzi jelenlétet és ipari kapacitást hoz az Alstomnak a növekvő piacokon, míg a Bombardier elnöke és vezérigazgatója, Alain Bellemare szerint a közlekedési divízió értékesítése lehetővé teszi, hogy a cég a repülőgép gyártásra összpontosítson. A javasolt ügyletről hivatalosan június 11-én értesítették az Európai Bizottságot.
Kötelezettségvállalások sorozata
Utóbbinak az EU összefonódás-ellenőrzési rendelete alapján végzett későbbi vizsgálata megállapította, hogy az eredetileg bejelentett ügylet komoly aggodalmakat vetett fel a nagy sebességű vasúti járművek piacain fennálló verseny miatt, ahol az összefonódással létrejött vállalkozás lett volna a vitathatatlan piacvezető. Ugyancsak ez volt a helyzet a nemzetközi fővonalakon használt vasúti járművek gyártása tekintetében, különösen Franciaországban és Németországban, valamint a vasúti jelzőberendezések gyártása területén, ahol az új cégnek lehetősége lett volna, hogy megnehezítse más gyártók termékeinek a fedélzeti ETCS-hez, vagyis a vonatbefolyásoló berendezéshez való kapcsolódást.