Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) vezetője nyitotta meg az eseményt, aki a Young Talents show fiatal tehetségeire hívta fel a figyelmet. Beszédében kiemelte, hogy a show-ban látható tervezőkre idén ősszel egy hathónapos képzés vár a Young Talent Program keretén belül, amelynek során elsajátítják a márkaalapításhoz és piacra lépéshez elengedhetetlen ismereteket. A program hidat képez az oktatás elméleti és a munkaerőpiac gyakorlati színtere között, hiszen a fiatal tervezők gyakorlati tapasztalatokkal egészítik ki az iskolában tanultakat.
– A jövő divatiparának alapjait a jelenben fektetjük le, ezért kiemelten fontos, hogy már most lendületet adjunk a piacra lépéshez azoknak a tehetségeknek, akik a jövő divatvilágát formálják majd. A piacon való érvényesüléshez és a márkaalapításhoz egyaránt nélkülözhetetlen fontossággal bírnak a szakmai kapcsolatok, valamint azok a szakmai platformok, amelyek intenzív láthatóságot kölcsönöznek a tervezők számára. A Budapest Central European Fashion Weekkel egyszerre tesszük elérhetővé ezt a két dolgot számukra – idézte fel Bata-Jakab Zsófia szavait az MDDÜ közleményében.

Young Talents show
Ferencz Noémi (Zeraw), Schrődl Stefania (Stefania Schrodl), Bráz Noémi (Noen Design), Szentirmai Martha (Millaas) és Papp Piroska (Nalery) pályakezdő tehetségek mutatták meg legelőször a bennük rejlő potenciált. Velük indul el az ügynökség legújabb kezdeményezése, a Young Talents program, amely workshopokon, szakmai konzultációkon és tanulmányi utakon keresztül nyújt segítséget a márkaalapításhoz és a piacra lépéshez.
Millaas Fashion (Szentirmai Márta)
Szentirmai Márta 2016-ban alapította meg a Millaas Fashion márkát, melyhez nagymamája adta az inspirációt – mindez visszatükrözi a márkanév is, amely a tervező és a nagymama nevének összeolvadásából jött létre. Ruháira az elegancia, a nőiesség a jellemző.

Nalery (Papp Piroska)
Papp Piroska a MOME-n tanult divat- és textíltervezést. Ruhái hangulatában jelen van a lezserebb, naturalisztikusabb, már felnőtt személyisége, de mellette felsejlik az egykori, tündérporos fantazmagória, ami csillogó fonalként szövi át a ruhákat és Piroska karakterét. A Nalery, ami saját márkájának is névadója lett, egy mesebeli alteregójának a neve, aminek történetét hosszú éveken keresztül írta és illusztrálta kislányként.