Beváltak a nyári újdonságok, megnőtt a MÁV balatoni forgalma

A balatoni nyári és utószezon alatt több mint 1,7 millióan utaztak vonattal a magyar tengerhez. Rekordot döntött a kerékpárosok száma, megközelítőleg 88 ezren vették igénybe a szolgáltatást. Az idén bevezetett Balaton 24 és Balaton 72 nyári tó körüli utazást biztosító jegytípusnak mintegy 16,8 ezer utas szavazott bizalmat.

Magyar Nemzet
2020. 10. 02. 13:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Balatonhoz a nyári szezon alatt, valamint a szeptember 27-ig meghosszabbított utószezonban, a járványügyi helyzet ellenére 1,7 millióan utaztak. A nyári szezonban a legnagyobb utasforgalmú állomás az idei évben is Siófok volt 314 ezer utassal, majd Fonyód, Balatonfüred, Balatonlelle, illetve Keszthely következett – közölte a MÁV-Start Zrt. A balatoni állomások és megállóhelyek közül Balatonakarattya, Vonyarcvashegy, illetve Csittényhegy utasforgalma növekedett tavalyhoz képest a legnagyobb mértékben, 15 százalék felett. Az északi parton a júliusi és augusztusi retró hétvége rendezvényeken közlekedő különleges gőz- és dízelmozdonyok, valamint étkezőkocsik szintén több ezer utast vonzottak a Balatonhoz.

Sokan választották az IC-járatokat és a biciklit

A vasúti-közlekedési cégnél az idei év egyik legnagyobb fejlesztése a Balatonnál a légkondicionált InterCity (IC)-kocsik számának növelése volt, amelyeket előszeretettel választottak az utasok. Idén az északi parton közlekedő Kék Hullám sebesvonatokban, valamint a déli parton a Tópart és Balaton expresszvonatokban három-három InterCity-kocsi közlekedett, ezzel a tavalyi 29-ről idén 51-re növekedett az e kategóriában forgalomban közlekedő kocsik száma. A balatoni forgalom kiszolgálásában a hazai, új gyártású termes, illetve kerékpár szállítására alkalmas többcélú térrel rendelkező IC+ kocsik is részt vettek. A déli parton összesen 560 ezer, az északi parton 78 ezer utas választotta az InterCity-kocsikat.

Az idei nyáron a kerékpáros forgalom minden korábbi évnél magasabb volt, csaknem 88 ezer biciklis kerekedett fel a tóhoz vonattal. A megnövekedett forgalom kiszolgálása érdekében a vasúttársaság augusztustól a DÉLI PARTI sebesvonatokon többlet kerékpáros kocsikat állított forgalomba, és eltörölte a kerékpárhely-váltási kötelezettséget. A kerékpáros utasok könnyű fel- és leszállását, tájékoztatását az idei évben is diákmunkások segítették a vonatokon és a kiemelt állomásokon.

Hamburger és sör a kedvelt menü az étkezőkocsikban

A megújult Utasellátónak köszönhetően, Budapest és Keszthely között naponta 8-8 Balaton expressz szerelvényen volt elérhető az étkezőkocsi-szolgáltatás, a szezon alatt közel húdzezer vásárlás történt. A kedvenc termékek idén is a START Burger, illetve az idén újdonságként bevezetett Classic Burger és a csapolt sör volt – derül ki a társaság közleményéből. – A a hamburgerekből mintegy háromezer, a csapolt sörből pedig közel tízezer korsó fogyott. Az utasok megismerték és megkedvelték a tavaly bevezetett étkezőkocsi-szolgáltatást, ennek révén idén a MÁV-Start árbevétele megközelítőleg egymillió forinttal nőtt. Az étkezőkocsik bevételének 47 százaléka készpénzmentes fizetésből származott, mivel már nyolcféle bankkártyával lehetett fizetni – fűzték hozzá.

A nyár közkedvelt termékei voltak a Balaton 24 és Balaton 72 napijegyek, amelyekből az elmúlt időszak alatt összesen 16,8 ezer darabot vásároltak.

Szeptember végétől változott a kínálat

A versenyképesség és az utasbarát kínálat jegyében szeptember 28-tól a MÁV-START több dunántúli viszonylaton, a Balaton déli partját, Zalaegerszeget, Nagykanizsát, Keszthelyt, Szombathelyt, Székesfehérvárt és Veszprémet érintően újításokat vezetett be. A tó déli partján mostantól kezdve a nyári időszakon kívül is óránkénti távolsági közlekedést biztosít a MÁV-Start, míg Nagykanizsa és Keszthely, illetve Budapest között InterCityk közlekednek a gyorsvonatok helyett. Valamennyi felsorolt viszonylaton eltörölték a gyorsvonati pótjegyet, négy vonalon az InterCity-vonatok pedig a jelenleginél olcsóbban, azaz pót- és helyjegy helyett, egységesen mindig 300 forintos helyjeggyel vehetők igénybe. Újabb vonalon vezették be a virtuális díjszámítást, így átlagosan tíz százalékkal vált olcsóbbá az utazás. Azaz a dunántúli térségben Budapest meghatározott állomásai és Keszthely, illetve Nagykanizsa között mindkét irányban a jelenlegi, jellemzően a 200-240 km-es díjövezetbe tartozó menetdíjak helyett egy díjövezettel kevesebbet kell fizetni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.