Az Rail Cargo Hungaria (RCH) két hibrid vontató- és két hibrid tolatómozdonyt rendelt a világ egyik legnagyobb vasúti járműgyártó vállalatától, a kínai CRRC-től.
Orbán Viktor: komoly pénz áll a házhoz
Elárulta a jó hírt a miniszterelnök.
Az Rail Cargo Hungaria (RCH) két hibrid vontató- és két hibrid tolatómozdonyt rendelt a világ egyik legnagyobb vasúti járműgyártó vállalatától, a kínai CRRC-től.
Az első mozdony elkészült, úton van Európa felé, és tesztelése hamarosan megkezdődik Magyarországon – tudta meg lapunk a vasúti fuvarozótól.
A járművet a világ legnagyobb vasúti járműgyártó vállalata, a CRRC Zhuzhou mérnökei tervezték, a gyártás a Hunan tartományban lévő üzemben történik. A 2019-ben kötött szerződés értelmében a CRRC a Rail Cargo Hungaria által megadott paraméterek szerint fejleszti ki a villany-hibrid üzemű, nulla emissziós tolató-, valamint a nagy teljesítményű vontató mozdonyokat. Egyelőre két-két jármű készül, de ha a gépek teljesítik a társaság elvárásait, további húsz-húsz mozdony gyártására is lehetőség lesz. Kovács Imre, a Rail Cargo Group igazgatóságának tagja egy háttérrendezvényen a napokban azt mondta, hogy a csoport távlatilag összesen kétszáz hibrid tolatómozdonyt kíván beszerezni. Az első tolatómozdony szeptemberben már elkészült, a további járművek gyártása folyamatosan zajlik.
A hibrid technológia meglehetősen új a vasúti üzemben, de mert az EU a jövőben nem támogatja dízelmozdonyok vásárlását, új megoldásokat keresnek a fuvarozók.
A hibrid előnyei akkor mutatkoznak meg igazán, amikor a vonat felsővezeték nélküli szakaszon továbbít kocsikat. Ilyenkor ugyanis a mozdony az energiát a Last Mile Power Package (utolsó mérföld akkupakk) akkumulátoraiból nyeri. A villanymozdonyokkal vontatott áruszállító vonatok a felsővezetékkel ellátott pályákon nagy távolságokon gazdaságosan, sok árut képesek elszállítani, amikor azonban a célhoz közelednek, váltaniuk kell, hiszen az iparvágányokat, rendező-pályaudvarokat, logisztikai parkokat jelenleg csak dízel vontatással érhetik el. Ez a gyakorlatban mozdonycserét jelent, ez pedig kevésbé hatékony, hiszen időben, költségben, személyzetben többletráfordítást követel.
A Last Mile villany-hibrid vonat képes rá, hogy a nyílt pályán áramszedős villanymozdonyként mozgassa a szerelvényt, majd a nyílt pályáról letérve, akár több tíz kilométeren át akkumulátoros üzemmódban eljuttassa azt az átrakóhelyre, ami a Rail Cargo Hungaria esetében legtöbbször a BILK logisztikai központot jelenti. A villany-hibrid mozdonyok kiváltják a dízelmozdonyok használatát, így megelőzik a gázolaj elégetésével járó jelentős környezetszennyezést.
A már említett rendezvényen Kovács Imre, az Rail Cargo Austria igazgatóságának tagja, az RCH igazgatóságának elnöke elmondta, hogy a pandémia előreláthatóan harminc-negyven százalékkal csökkenti a 2,3 milliárd eurós árbevételű cégcsoport ez évi üzemi eredményét. A társaság 2019-ben félmillió vonatával több mint 105 millió tonna árut továbbított, a járvány körülményei között is zavartalanul üzemel, miközben garantálja a biztonságos munkavégzés feltételeit a 18 országban foglalkoztatott kilencezer munkavállalójának.
Körös Norbert, az RCH vezérigazgatója beszámolt arról, hogy a társaság csaknem kétezer munkavállalójával és több mint évi harmincmillió tonnás elfuvarozott mennyiséggel a teljes áruszállításból 17 százalékkal részesedő magyar vasúti fuvarozási piac 54 százalékát bonyolítja.
A társaság forgalmának nyolcvan százaléka Magyarország határain kívülre irányul, vagy onnan érkezik, emiatt RCH munkatársai szinte minden vasúti határátkelőn teljesítenek szolgálatot, ami jelentős erőforrást igényel és magas költséggel jár. A most bevezetett technológiai váltásnak köszönhetően a munkavállalók több határátkelőn már nem lépnek ki az országból, nem mennek át a határváltó állomások túloldalára, hanem kölcsönösség alapján, a partnervasutakkal oldják meg a feladatokat. Ez a változás már életbe lépett az osztrák, a szlovén és a szlovák átkelőkön, és előkészítés alatt áll a román, a horvát és a szerb határállomások esetében is.
Elárulta a jó hírt a miniszterelnök.
Kiemelt befektetői érdeklődés mutatkozott az MBH Bank újabb nemzetközi kötvénye iránt.
Ukrajna 41 millió hektár mezőgazdasági területtel rendelkezik, ahol hatalmas élelmiszeripari üzemeket működtetnek, ezáltal gyakorlatilag romba döntenék az európai agrárélelmiszer-gazdaságot − mutatott rá Jakab István.
Az árfigyelő hatékony eszköz az infáció letörésére.
Lánchíd-botrány: újabb gyanúsítottja van a fővárosi számlagyárnak
Nagy bejelentésre készül Orbán Viktor
Kulcsár Edina megszólalt kislánya betegségéről
Társasházi közös költség: emelni kell, de most miért?
A csörögefánk gyors és szapora, kevés munkával lehet hatalmas adagot készíteni ezzel a recepttel
Halálos áldozatokat követelt a Bosch-gyárban történt gázrobbanás
Hatalmas a kormány mögötti támogatottság
Verekedés a Barcelona BL-meccse után, rendőrök léptek közbe
Az Eintracht Frankfurt csúnyán elbánt a Fradi volt magyar futballistájával
Éghet Magyar Péter arca, megdöbbentő dolog történt
„Mindenkit áldozatszerepbe tesz” – újabb hangfelvétel került elő Magyar Péterről
Hobo dermesztő interjúban sózott oda Gyurcsánynak és az őt felkérdező libsiknek
Elárulta a jó hírt a miniszterelnök.
Kiemelt befektetői érdeklődés mutatkozott az MBH Bank újabb nemzetközi kötvénye iránt.
Ukrajna 41 millió hektár mezőgazdasági területtel rendelkezik, ahol hatalmas élelmiszeripari üzemeket működtetnek, ezáltal gyakorlatilag romba döntenék az európai agrárélelmiszer-gazdaságot − mutatott rá Jakab István.
Az árfigyelő hatékony eszköz az infáció letörésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.