Vasárnap éjszaka megkezdi téli álmát a Mol Bubi

November 29-én, vasárnap lehet utoljára tekerni a Mol Bubi almazöld bringáival, mielőtt a közbringarendszer éjfélkor téli álomra hajtja a fejét. A fiatalító, regeneráló álom a tervek szerint tavaszig tart, akkor egy modernebb, az elmúlt hat év alatt fokozatosan megváltozott felhasználói igényekhez illeszkedő, közbringarendszer indul el.

Horváth Éva
2020. 11. 28. 19:28
MOL Bubi közbringarendszer
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A naptári tél kezdete előtt egy nappal, november 29-én, vasárnap leáll a Mol Bubi, 30-án, hétfőn 0 órától nem lehet kerékpárt felvenni a 2014-ben 76 gyűjtőállomással indult közbringarendszer azóta 158-ra bővült gyűjtőállomásának egyikén sem. Ahogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábban bejelentette, ez nem azt jelenti, hogy a közbringarendszer megszűnik, éppen ellenkezőleg: mindössze „téli álomra” vonul, hogy 2021 tavaszától megújulva térjen vissza.

November 30-án, hétfőn 0 órától már nem lehet kerékpárt felvenni a Mol Bubi hálózatában

A Mol Bubi közbringarendszer hat évvel ezelőtt tört be a közösségi és a megosztáson alapuló közlekedés piacára. Az elmúlt években nemcsak a gyűjtőállomások, de az elérhető kerékpárok száma is megközelítőleg a duplájára nőtt: az ezeregyszáz almazöld bringával indult rendszer ma 2071 kerékpárt tudhat magáénak. A Mol Bubi születése óta a biciklikkel hozzávetőleg hárommilliószor utaztak, összesen körülbelül hatmillió kilométert tekerve – közölte a BKK. Megjegyezték azt is, hogy a tavaszi pandémiás helyzet kezdetén száz forintra mérsékelt havidíjnak és az online regisztrációnak köszönhetően idén rengeteg új bubizó pattant az almazöld bringák nyergébe, így az ügyfelek száma 2020-ban átlépte a százezret.

Ennél is fontosabb azonban a közbringarendszer társadalmi és környezeti hasznossága – tért ki a BKK a Mol Bubi-rendszer egy másik vetületére is. Fontos, hogy az elmúlt hat évben a zöld biciklikkel közlekedők körülbelül egymillió kilogramm szén-dioxid kibocsátásától óvták meg Budapestet. Emellett a piackutatási eredmények arra is utalnak, hogy a Mol Bubinak köszönhetően mára dupla annyian nyitottak a közbringázásra, mint a rendszer indulása előtt. Nem mellékesen ezzel aktívan hozzájárulnak ahhoz is, hogy Budapest mielőbb egy zöld, élhető, klímabarát és emberközpontú város legyen.

Az elmúlt hat évben a zöld biciklikkel közlekedők körülbelül egymillió kilogramm szén-dioxid kibocsátásától óvták meg Budapestet
MTI Fotó: Máthé Zoltán

A Mol Bubi téli álma idején lezárul az új rendszer elindításához szükséges közbeszerzés, és várhatóan jövő tavasszal egy sokkal korszerűbb, hatékonyabb, a mai elvárásoknak megfelelő Mol Bubi tér vissza – ígéri a BKK.

A megújulás részeként ezerkétszáz teljesen új, a jelenleginél könnyebb kerékpár érkezik Budapestre, az állomány igény esetén további háromszázhatvan biciklivel bármikor bővíthető lesz.

Az új bringákat defekttűrő, fújt gumikkal szerelik majd fel, ami a jelenlegi szivacstömlős kerekekkel szemben könnyebb és gyorsabb haladást biztosít. Rugalmas tarifarendszer lép életbe, amelyben a BKK-bérlettel rendelkezők jelentős kedvezményekre számíthatnak.

Mindezek mellett a közbringarendszer üzemeltetéséhez új informatikai háttér épül ki, felhasználóbarát, új applikáció érkezik, amellyel egyszerűen és gyorsan lehet igénybe venni a szolgáltatást. Az üzemeltetési modell is megváltozik, ezáltal jóval kedvezőbb lehet a rendszer fenntartása – sorolta a BKK. Változatlanul megmarad a jelenlegi szolgáltatási terület, a rendelkezésre álló 158 gyűjtőállomás és a parkolási funkció. Az új rendszerrel a BKK képes lesz a virtuális gyűjtőállomások bevezetésére is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.