Sikeresen teljesítette és ezáltal megszerezte a Magnus Aircraft a német DULV által kiadott, maximum 600 kilogrammos felszálló tömegű ultrakönnyű engedélyt a Fusion 212 repülőgépcsaládra. Ennek az engedélynek köszönhetően
a Fusion 212 Premium és Business repülőgép a legmagasabb komfortfokozattal kompromisszummentesen érhető el a megrendelőknek.
Magyarországon elsőként a Magnus mint repülőgépet tervező vállalat szerezte meg az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynökség jóváhagyását a tervezési eljárásaira – közölte a cég lapunkkal.

Fotó: MTI/Ujvári Sándor
A Magnus fiatal mérnökei ráadásul nemrég komoly nemzetközi sikert értek el egy különleges légijármű tervezésével.
A brit Királyi Repüléstudományi Intézet által meghirdetett versenyen elektromos hajtású, függőleges fel- és leszállásra képes járművel vettek részt. Az Orca nevű betegszállítót hét elektromos rotor hajtja, amelyek közül az első kettő forgatható, így ezek az emelésbe és a gép előrehaladásába is besegítenek.
A kéttonnás gép összességében nagyjából 300 kilogrammnyi hasznos teher szállítására alkalmas, és legalább 110 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel. A fiatal tervezőkből álló pécsi csapat – név szerint Varga Soma, Koltai Zsolt, Matyus Ákos, Rabovszky Gábor és Pieczarka Péter – a Magnus Aircraft munkatársai – közölte a Bama.hu.