A korábbi negyedévekhez képest jócskán megnőtt a Tesla árbevétele és profitja, de ezt el is várja a piac. A cég árbevétele 10,7 milliárd dollár lett, ez már egész szép szám. Ha abból indulunk ki, hogy a tavalyi ötszázezer darabról húszmillióra akarja növelni a cég az éves autóeladást, még lényegesen olcsóbb típusokkal számolva is megsokszorozódhat az árbevétel, ami akár az Apple által most átlépett százmilliárd dollárt is elérheti. A lehetséges árbevétel oldaláról így nem is feltétlenül irreális a jelenlegi árfolyam, hisz a százmilliárdos negyedéves árbevételű Apple piaci kapitalizációja nagyjából négyszer akkora, mint a Tesláé, csakhogy az autóiparban jóval kisebb a profitmarzs, mint az iPhone esetében.
Nem új keletűek az autóipar gondjai
A magyar Bosch-vezér szerint más típusú nyomás van a szektoron, mint húsz évvel ezelőtt.