Megvan az egymás utáni ötödik nyereséges negyedév a Teslánál

Stabilan nyereséges a Tesla, miközben óriási beruházások zajlanak, melyek lehetővé teszik az idén várhatóan ötszázezer darabos gyártás többszörösére növelését. A sanghaji gyárban most fut fel a termelés, a Berlin melletti és a Texas államban épülő üzemek jövőre nyílhatnak meg.

Fellegi Tamás Péter
2020. 10. 22. 16:02
A driver recharges the battery of his Tesla car at a Tesla Super Charging station in a petrol station on the highway in Sailly-Flibeaucourt
Gyorsan nő a termelés, a cél a legnagyobbak megelőzése. Fotó: Pascal Rossignol Forrás: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A befektetők hosszú éveket vártak arra, hogy nyereségessé váljon a Tesla, miközben sokan nem hittek ebben, és folyamatosan a részvény esésére játszottak. Ez nem jött be nekik: csak idén ötszörösére emelkedett az árfolyam, a cég pedig immár az egymást követő ötödik negyedévben lett nyereséges.

A Tesla autóeladásokból származó árbevétele 7,6 milliárd dollár lett, a teljes árbevétel pedig 8,36 milliárd. A nettó eredmény 331 millió dollár, ami részvényenként 76 centnek felel meg. Az autóipari óriás 139 ezer járművet gyártott a negyedév során, ami az eddigi legmagasabb érték.

Jövőre két új gyár megnyitásával is számolnak: a texasi és a Berlin mellett épülő üzemek már szállítani fognak 2021-ben, de a termelés felfutása 12-24 hónapot fog igénybe venni (a kínai üzemben most zajlik a gyártás felfuttatása). Idén ötszázezer autó gyártása várható, ami az új üzemek fokozatos felfuttatásával a többszörösére emelkedhet a következő években.

Több új üzem nyitását tervezik világszerte Fotó: MTI/AP/Jeff Chiu

A gyártott járművek nagy része már a Model 3 típus, és zajlik a Model Y gyártásának felfuttatása, kisebb arányt képvisel a két luxusmárka, a Model X és a Model S, melynek a közelmúltban kétszer is csökkent az ára. A tavaly bemutatott Cybertruck értékesítése a jelenlegi tervek szerint jövő év végén kezdődhet.

A Tesla a szén-dioxid-kreditek eladásából 397 millió dolláros bevételre tett szert, ami meghaladja a teljes nyereséget, de ez vélhetően nem befolyásolja a hosszabb távú üzemelést, hisz idővel a csökkenő gyártási költségek és különösen az akkumulátorok előállításának olcsóbbá válása bőven kompenzálja a várhatóan kieső tételt. Sőt, lehetővé teszi a további árcsökkentéseket és az olcsóbb típusok gyártásának megkezdését is.

Ezáltal a Tesla idővel akár tényleg a világ legnagyobb gyártója is lehet, amit a befektetők már megelőlegeznek a részvény árazásában – tőzsdei kapitalizációja alapján már most a legnagyobb autógyártó cég.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.