A befektetők hosszú éveket vártak arra, hogy nyereségessé váljon a Tesla, miközben sokan nem hittek ebben, és folyamatosan a részvény esésére játszottak. Ez nem jött be nekik: csak idén ötszörösére emelkedett az árfolyam, a cég pedig immár az egymást követő ötödik negyedévben lett nyereséges.
A Tesla autóeladásokból származó árbevétele 7,6 milliárd dollár lett, a teljes árbevétel pedig 8,36 milliárd. A nettó eredmény 331 millió dollár, ami részvényenként 76 centnek felel meg. Az autóipari óriás 139 ezer járművet gyártott a negyedév során, ami az eddigi legmagasabb érték.
Jövőre két új gyár megnyitásával is számolnak: a texasi és a Berlin mellett épülő üzemek már szállítani fognak 2021-ben, de a termelés felfutása 12-24 hónapot fog igénybe venni (a kínai üzemben most zajlik a gyártás felfuttatása). Idén ötszázezer autó gyártása várható, ami az új üzemek fokozatos felfuttatásával a többszörösére emelkedhet a következő években.

A gyártott járművek nagy része már a Model 3 típus, és zajlik a Model Y gyártásának felfuttatása, kisebb arányt képvisel a két luxusmárka, a Model X és a Model S, melynek a közelmúltban kétszer is csökkent az ára. A tavaly bemutatott Cybertruck értékesítése a jelenlegi tervek szerint jövő év végén kezdődhet.
A Tesla a szén-dioxid-kreditek eladásából 397 millió dolláros bevételre tett szert, ami meghaladja a teljes nyereséget, de ez vélhetően nem befolyásolja a hosszabb távú üzemelést, hisz idővel a csökkenő gyártási költségek és különösen az akkumulátorok előállításának olcsóbbá válása bőven kompenzálja a várhatóan kieső tételt. Sőt, lehetővé teszi a további árcsökkentéseket és az olcsóbb típusok gyártásának megkezdését is.
Ezáltal a Tesla idővel akár tényleg a világ legnagyobb gyártója is lehet, amit a befektetők már megelőlegeznek a részvény árazásában – tőzsdei kapitalizációja alapján már most a legnagyobb autógyártó cég.