A fintech cégek határon átnyúló szolgáltatásokat végeznek, ami sokszor előnyt jelent. Máskor viszont gondot okoz, hogy bár szükség lenne rá,
a nem anyaországi felügyeleti hatóság nem tud közvetlenül fellépni és intézkedni a működésükkel kapcsolatos problémák esetén.
Most tipikusan ez a helyzet állt elő: bár a Revolut április végén életbe lépő egyes díjmódosításai – az új díjelemek, illetve az ügyfelek számára kedvezőtlenebb számítási mód – sérthetik a magyar hitelintézeti törvényt, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) keze meg van kötve, hiszen a társaság működését a litván jogok szabályozzák.
Emiatt az MNB a fogyasztók védelme, az átlátható és stabil pénzügyi rendszer fenntartása érdekében megkereste a Revolut Payments UAB felügyeletét ellátó Litván Nemzeti Bankot, valamint közvetlenül a Revolut Payments UAB-hoz fordult a helyzet rendezésére. A magyar jegybank felszólította a társaságot: tegye meg a megfelelő lépéseket a törvény megsértésének megelőzésére, amely az általános szerződési feltételek módosításának április 23-i életbe lépésével történne meg.
Emlékezetes, hogy amikor megérkeztek a piacra a fintech cégek, nagy érdeklődés övezte a ténykedésüket, mivel a legtöbben úgy vélték, hogy jóval olcsóbbak a pénzügyi szolgáltatásaik, mint a bankoké. Ez kezdetben többnyire így is volt, de miután ezeknek a cégeknek is élniük kell valamiből, nem tarthatják fenn a díjmentességet, így előnyeik a kezdetek óta sokat csökkentek. Lényegében azt mondhatjuk, hogy a hajdani előnyeik már csak a devizakezelésnél jelentkeznek: középárfolyamon váltanak és nincs devizaváltási díj, persze csak egy adott, nem túl magas összegig, meghatározott időszakban. Külön költséggel és főleg kártyaköltséggel rendelkező devizaszámlát sem kell náluk nyitni, több deviza tartható a fintech cégeknél, külön költség nélkül.
Ezzel azonban az előnyeik lényegében véget is érnek, mivel például a készpénzfelvétel már csak kis összegig ingyenes (akkor sem mindig, mert előfordulhat, hogy egy adott országban az ATM külön díjat számol fel). Igaz, ma már amúgy is a készpénzmentes irányba haladunk, így ennek csökken a jelentősége. Ugyancsak előnyét vesztette a fintech cég azonnali pénzküldés funkciója,
miután egy évvel ezelőtt a magyar bankrendszerben is megvalósult az azonnali fizetés, a hét minden napján.