A Szabadbattyán–Balatonfüred vasúti vonalszakaszon jelenleg is zajlanak a munkálatok, de már nem sokáig.
Ennyi volt, emelni kell a közös költséget, ha nem akarunk nagyon nagy bajba kerülni
Nincs más választás.
A Szabadbattyán–Balatonfüred vasúti vonalszakaszon jelenleg is zajlanak a munkálatok, de már nem sokáig.
A vágányzár május 30-ig tart, a tavaly őszi leállás után ekkor indulhat meg újra a vasúti forgalom – de egyelőre a korábban megszokott, dízeles vontatással.
A felsővezeték-hálózat jelentős része már elkészült, valamint megtörtént a vasúti pálya fenntartási vágányszabályozása is. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) közlése szerint arra törekszik, hogy az idei nyári menetrend már a villamos üzemmel indulhasson el, és az utazóközönség használatba vehesse az átépített vasútállomásokat Polgárdiban, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön.
Jelenleg Balatonkenesén és Alsóörsön zajlanak nagyobb munkálatok, melynek részeként a már lefektetett vágányokat szabályozzák, ami után a sínek a végleges helyükre kerülhetnek. Ezzel párhuzamosan az új, akadálymentes peronokat burkolják, illetve az esőbeállókat és egyéb peronbútorokat is kihelyezik.
A tavaly év végén elkészült alsóörsi állomáson létesített új felsővezetéki járműtároló épületet már átadták a felhasználóknak. Ebben az épületben állomásozik majd a vasútvonal karbantartási munkáihoz használatos felsővezeték szerelő-karbantartó jármű. Az épület vágánykapcsolatát az állomás vágányaival együtt építik ki.
A felsővezeték üzembe helyezéséhez még be kell fejezni a szabadbattyáni vontatási transzformátor alállomás fejlesztését.
A projekt részeként Szabadbattyán meglévő 120/25 kV alállomását bővítik egy 132/2×27,5 kV-os transzformátorral. A vontatási energia biztosításához új tápvezetéket építenek a betápláló fázishatárig, ezzel a vasútvonal 2×25 kV-os táplálási rendszere biztosíthatóvá válik Balatonfüredig.
Ha elkészülnek a kivitelezéssel, akkor a Kelenföld–Székesfehérvár vonalról érkező villanyvonatok megállás és mozdonycsere nélkül közlekedhetnek Balatonfüredig, azonban a Tapolcáig utazóknak dízelvontatású vonatra kell majd átszállniuk. De ez átmeneti állapot, a NIF már elindította a fejlesztés második ütemének előkészítésére vonatkozó közbeszerzési eljárást is.
A tervezett vonal hossza 105 kilométer, amely a Balatonfüred–Tapolca–Keszthely és az Ukk–Tapolca szakaszokból áll.
Az előbbi a Balaton partjával párhuzamosan halad, azonban az Ukk felé tartó vonal északra haladva Bobánál eléri a Budapest–Szombathely–Sopron vasútvonalat. A fejlesztés része 25 megálló, állomás tervezése, az állomások vágányhálózatának az átalakítása és a biztosítóberendezések átalakításának megtervezése.
Ha elkészülnek az érintett szakaszok, akkor – egyetlen rövid rész kivételével – villanyvonattal körbejárható lesz a Balaton.
De még ennél is érdekesebb, hogy ez a körvasút úgy működhet, mint amilyennek a budapesti körvasutat tervezi a kormány: egyfajta óriási vasúti gyűrűként, amely a négy égtáj felől összegyűjti és elosztja a járatokat.
Nincs más választás.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter ismertette a részleteket.
Elmondjuk azt is, mi az az ok.
Egyre többen csinálják, egyelőre nem látni a kiutat.
A Kúria is megerősítette: jogellenesen építtette luxusházát Tordai Bence
Orbán Viktor az ukrán elnökkel tárgyalt
„Jön a gyerek” – óriási örömhírt jelentett be Tóth Gabi szerelme, Papp Máté Bence
Paláver – Rost Andrea egyelőre megúszta: Magyar Péter arra utasította a világhírű énekest, hogy tempósabban énekeljen + videó
Most jött: robbanás történt, többen meghaltak
Fordulat következett be a Nemzeti Színházban történt balesetről szóló nyomozásban
Mikes Anna elképesztő formában, a legrövidebb szoknyájában tért vissza
Szerződést hosszabbított 19 éves tehetségével a Fehérvár
Itt a világháború, EU-ország katonái mennek Ukrajnába
A kormány meghozta a döntést az üzemanyagárakról + videó
Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)
KOMMENT! Új közéleti talkshow Mészáros Nórival hétfőtől csütörtökig 17.50, HírTV! (hirdetés)
Nincs más választás.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter ismertette a részleteket.
Elmondjuk azt is, mi az az ok.
Egyre többen csinálják, egyelőre nem látni a kiutat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.