A Szabadbattyán–Balatonfüred vasúti vonalszakaszon jelenleg is zajlanak a munkálatok, de már nem sokáig.
Félelmetes hanyatlásba kezdett Németország
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A Szabadbattyán–Balatonfüred vasúti vonalszakaszon jelenleg is zajlanak a munkálatok, de már nem sokáig.
A vágányzár május 30-ig tart, a tavaly őszi leállás után ekkor indulhat meg újra a vasúti forgalom – de egyelőre a korábban megszokott, dízeles vontatással.
A felsővezeték-hálózat jelentős része már elkészült, valamint megtörtént a vasúti pálya fenntartási vágányszabályozása is. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) közlése szerint arra törekszik, hogy az idei nyári menetrend már a villamos üzemmel indulhasson el, és az utazóközönség használatba vehesse az átépített vasútállomásokat Polgárdiban, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön.
Jelenleg Balatonkenesén és Alsóörsön zajlanak nagyobb munkálatok, melynek részeként a már lefektetett vágányokat szabályozzák, ami után a sínek a végleges helyükre kerülhetnek. Ezzel párhuzamosan az új, akadálymentes peronokat burkolják, illetve az esőbeállókat és egyéb peronbútorokat is kihelyezik.
A tavaly év végén elkészült alsóörsi állomáson létesített új felsővezetéki járműtároló épületet már átadták a felhasználóknak. Ebben az épületben állomásozik majd a vasútvonal karbantartási munkáihoz használatos felsővezeték szerelő-karbantartó jármű. Az épület vágánykapcsolatát az állomás vágányaival együtt építik ki.
A felsővezeték üzembe helyezéséhez még be kell fejezni a szabadbattyáni vontatási transzformátor alállomás fejlesztését.
A projekt részeként Szabadbattyán meglévő 120/25 kV alállomását bővítik egy 132/2×27,5 kV-os transzformátorral. A vontatási energia biztosításához új tápvezetéket építenek a betápláló fázishatárig, ezzel a vasútvonal 2×25 kV-os táplálási rendszere biztosíthatóvá válik Balatonfüredig.
Ha elkészülnek a kivitelezéssel, akkor a Kelenföld–Székesfehérvár vonalról érkező villanyvonatok megállás és mozdonycsere nélkül közlekedhetnek Balatonfüredig, azonban a Tapolcáig utazóknak dízelvontatású vonatra kell majd átszállniuk. De ez átmeneti állapot, a NIF már elindította a fejlesztés második ütemének előkészítésére vonatkozó közbeszerzési eljárást is.
A tervezett vonal hossza 105 kilométer, amely a Balatonfüred–Tapolca–Keszthely és az Ukk–Tapolca szakaszokból áll.
Az előbbi a Balaton partjával párhuzamosan halad, azonban az Ukk felé tartó vonal északra haladva Bobánál eléri a Budapest–Szombathely–Sopron vasútvonalat. A fejlesztés része 25 megálló, állomás tervezése, az állomások vágányhálózatának az átalakítása és a biztosítóberendezések átalakításának megtervezése.
Ha elkészülnek az érintett szakaszok, akkor – egyetlen rövid rész kivételével – villanyvonattal körbejárható lesz a Balaton.
De még ennél is érdekesebb, hogy ez a körvasút úgy működhet, mint amilyennek a budapesti körvasutat tervezi a kormány: egyfajta óriási vasúti gyűrűként, amely a négy égtáj felől összegyűjti és elosztja a járatokat.
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A gazdasági növekedést magasabb és hosszú ideig fenntartható pályára tudjuk állítani.
Ez történt a héten a gazdaságban.
A cél az, hogy a képződő hulladék a lehető legnagyobb arányban nyersanyagként hasznosuljon újra.
Európa a poszt-liberális világrend kapujában
Büszkén viselem a román válogatott mezét – mondja a korábbi magyar válogatott játékos
Vörös riasztást kapott minden Gmail-felhasználó: azonnal törölni kell ezt a 3 e-mailt!
A Mol-vezérnek elege lett, fillérekért osztogatták a luxusautókat, már magyar áldozata is volt a vámháborúnak - a legolvasottabb pénz- és tőkepiaci hírek 2024 júliusban
Dárdai Bence máris kenterbe veri Szoboszlait, főhet Marco Rossi feje
Teljes hátraarc: Ukrajna elveszítheti az egyik legnagyobb katonai támogatóját
Oroszország hatalmas támadást indított
Így készül az igazi bajai halászlé – videón a tradicionális elkészítési mód
Az Eb-bronzérmes kézilabda-válogatott sikerkapitánya elmondta, miért utasítja vissza a lehetőségeket
Pressman nem teszi zsebre, amit a lehetséges utódjától kapott
Hamarosan évértékelő interjút ad Orbán Viktor miniszterelnök
Szoboszlai Dominik is főszereplő volt, a Liverpool remek ajándékkal kedveskedett szurkolóinak + videó
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A gazdasági növekedést magasabb és hosszú ideig fenntartható pályára tudjuk állítani.
Ez történt a héten a gazdaságban.
A cél az, hogy a képződő hulladék a lehető legnagyobb arányban nyersanyagként hasznosuljon újra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.