A Szabadbattyán–Balatonfüred vasúti vonalszakaszon jelenleg is zajlanak a munkálatok, de már nem sokáig.

Ránéztünk a boltláncok árrésére
A kereskedelmi piacot a diszkontláncok hódították meg, mindenki velük szeretne versenyezni.
A Szabadbattyán–Balatonfüred vasúti vonalszakaszon jelenleg is zajlanak a munkálatok, de már nem sokáig.
A vágányzár május 30-ig tart, a tavaly őszi leállás után ekkor indulhat meg újra a vasúti forgalom – de egyelőre a korábban megszokott, dízeles vontatással.
A felsővezeték-hálózat jelentős része már elkészült, valamint megtörtént a vasúti pálya fenntartási vágányszabályozása is. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) közlése szerint arra törekszik, hogy az idei nyári menetrend már a villamos üzemmel indulhasson el, és az utazóközönség használatba vehesse az átépített vasútállomásokat Polgárdiban, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön.
Jelenleg Balatonkenesén és Alsóörsön zajlanak nagyobb munkálatok, melynek részeként a már lefektetett vágányokat szabályozzák, ami után a sínek a végleges helyükre kerülhetnek. Ezzel párhuzamosan az új, akadálymentes peronokat burkolják, illetve az esőbeállókat és egyéb peronbútorokat is kihelyezik.
A tavaly év végén elkészült alsóörsi állomáson létesített új felsővezetéki járműtároló épületet már átadták a felhasználóknak. Ebben az épületben állomásozik majd a vasútvonal karbantartási munkáihoz használatos felsővezeték szerelő-karbantartó jármű. Az épület vágánykapcsolatát az állomás vágányaival együtt építik ki.
A felsővezeték üzembe helyezéséhez még be kell fejezni a szabadbattyáni vontatási transzformátor alállomás fejlesztését.
A projekt részeként Szabadbattyán meglévő 120/25 kV alállomását bővítik egy 132/2×27,5 kV-os transzformátorral. A vontatási energia biztosításához új tápvezetéket építenek a betápláló fázishatárig, ezzel a vasútvonal 2×25 kV-os táplálási rendszere biztosíthatóvá válik Balatonfüredig.
Ha elkészülnek a kivitelezéssel, akkor a Kelenföld–Székesfehérvár vonalról érkező villanyvonatok megállás és mozdonycsere nélkül közlekedhetnek Balatonfüredig, azonban a Tapolcáig utazóknak dízelvontatású vonatra kell majd átszállniuk. De ez átmeneti állapot, a NIF már elindította a fejlesztés második ütemének előkészítésére vonatkozó közbeszerzési eljárást is.
A tervezett vonal hossza 105 kilométer, amely a Balatonfüred–Tapolca–Keszthely és az Ukk–Tapolca szakaszokból áll.
Az előbbi a Balaton partjával párhuzamosan halad, azonban az Ukk felé tartó vonal északra haladva Bobánál eléri a Budapest–Szombathely–Sopron vasútvonalat. A fejlesztés része 25 megálló, állomás tervezése, az állomások vágányhálózatának az átalakítása és a biztosítóberendezések átalakításának megtervezése.
Ha elkészülnek az érintett szakaszok, akkor – egyetlen rövid rész kivételével – villanyvonattal körbejárható lesz a Balaton.
De még ennél is érdekesebb, hogy ez a körvasút úgy működhet, mint amilyennek a budapesti körvasutat tervezi a kormány: egyfajta óriási vasúti gyűrűként, amely a négy égtáj felől összegyűjti és elosztja a járatokat.
A kereskedelmi piacot a diszkontláncok hódították meg, mindenki velük szeretne versenyezni.
A Magyar Nemzeti Bank jogsértés gyanúja esetén hivatalból indít piacfelügyeleti eljárást.
A Költségvetési Tanács elé került a jövő évi büdzsé tervezete.
Több adózói hiba fordul elő rendszeresen.
Több nevelt gyerekét is megerőszakolta egy Veszprém vármegyei férfi
A vonatból lökhették ki a halálra gázolt magyar olimpiai bajnokot
Ha a 80-as években születtél, ez a galéria neked szól – Gyerekkorunk kedvencei, amiket ma már senki sem ismer
Rémálom egy újbudai óvodában
Mi történt vele? Teljesen felismerhetetlen lett Tolvai Reni
Ukrajnai háború - Amerikai alelnök: Ukrajnának és Oroszországnak egyaránt le kell mondania ellenőrzése alatti területről
Újabb csavar a román elnökválasztással kapcsolatban
A Vasas ismét megnyerte a bajnokságot – videó
Karácsony homoszexuális kifutófiúja most plakátkampánnyal gyalázza a kereszténységet
Milák Kristóf súlyos mulasztása napirendre kerül az Országgyűlésen
Hont András beszállt az iszapbirkózásba, odacsapott Magyar Péternek
Hogyan halt meg a valóságban Hunyadi János?
A kereskedelmi piacot a diszkontláncok hódították meg, mindenki velük szeretne versenyezni.
A Magyar Nemzeti Bank jogsértés gyanúja esetén hivatalból indít piacfelügyeleti eljárást.
A Költségvetési Tanács elé került a jövő évi büdzsé tervezete.
Több adózói hiba fordul elő rendszeresen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.