Óriások uralják az internetes kereskedelmet

A tizenöt legnagyobb internetes áruház együttes forgalma tavaly meghaladta a bruttó 380 milliárd forintot.

2021. 05. 21. 8:51
Az alapadatok is árulkodnak a megbízhatóságról Fotó: Bach Máté
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Időről időre meghatározza a hazai e-kereskedelem szereplőinek rangsorát az az értékesítési forgalom alapján összeállított lista, amelynek a teljes, 2020-as évre szóló eredményét – a járvány hatására megugrott internetes vásárlások figyelembevételével – tegnap tette közzé a GKI Digital.

Eszerint

tavaly a tizenöt legnagyobb magyarországi internetes áruház együttes forgalma meghaladta a bruttó 380 milliárd forintot,

ezzel a teljes online kiskereskedelmi piac 41 százalékát lefedték az értékesítésben – ehhez 11 és fél millió sikeresen kézbesített rendelésre volt szükség.

A piackutató felidézi: az előző évben óriási lendületet kapott az egyébként is dinamikusan fejlődő webáruházas vásárlás, mivel többször kellett kényszerűen bezárnia egyes hagyományos üzleteknek, és az általános óvatosság ­miatt többen rászoktak az otthonról történő rendelésekre. Ez óriási hajtóerő volt elsősorban azoknak a már ismert boltoknak, amelyek 2020 tavaszára bejáratott piaci szereplőként működtek, mert a vásárlók ezeket keresték fel elsőként, illetve a legnagyobb arányban.

A webes bevásárlást ösztönözte a pandémia, a legnépszerűbbek a régebb óta ismert internetes áruházak voltak tavaly Fotó: 123RF

Kirajzolódni látszik az a tendencia, hogy a koronavírus okozta korlátozások és a megváltozott fogyasztói szokások alapján a legnépszerűbbek hosszabb távon is azok az internetes piacterek lesznek, amelyek többcsatornásak, és átjárhatóság van a webes és a hagyományos, áruházbeli beszerzések között.

A GKI Digital mérése szerint 2020-ban, forgalma alapján,

Magyarország legnagyobb e-kereskedője az eMAG–Extreme Digital lett, a második helyre a MediaMarkt online áruháza került, míg a harmadik helyen az Alza.hu végzett. Ezeket a Tesco, a Telekom és az Euronics webáruházai követték a forgalmazásban.

Ezzel együtt az is látszik, hogy a magyar online kiskereskedelmi piac nagyon koncentrált, mivel a három legnagyobb webáruház előző évi forgalma meghaladja a 200 milliárd forintot, miközben a tíz legnagyobb cég együttes eredménye bruttó 330 milliárd forint körül alakult.

A legnagyobb piaci szereplő, az eMAG–Extreme Digital folytatja a 2019-ben bejelentett és versenyhatósági engedéllyel jóváhagyott összeolvadást.

Csütörtöki közlésük szerint 2021 májusától a két ismert név mögötti cég már nem saját raktárakkal, hanem közös logisztikai háttérrel működik – ezzel a szezonon kívüli raktárkapacitás 35 ezer négyzetméterre bővül a vezető kelet-közép-euró­pai online vállalatnál. Ezzel párhuzamosan megkezdődött az Extreme Digital integrálása az eMAG alá műszaki specialista márkaként, ehhez Miskolcon megnyitották az első, mindkét márkát képviselő üzletet is.

A legnagyobb e-kereskedő hagyományos boltokkal is erősíti piaci pozícióját
MTI Fotó: Földi Imre

A Mastercard megbízásából készült Fizetési élmény riportból pedig az derül ki, hogy százból harminc magyar rendel negyedévente, húsz honfitársunk havonta, hat pedig hetente minimum egyszer a világhálóról.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.