Budapesttől Kecskemétig újulhat meg a lajosmizsei vasútvonal

Villamosíthatják a teljes vonalat, megújulhat a pálya és akadálymentesíthetik az állomásokat, ezáltal a jelenleginél terhelhetőbb vasútvonal jönne létre.

MTI
2021. 06. 12. 16:27
Országszerte huszonöt helyre utazhatnak vonattal ingyen a gyermekek Fotó: MTI/Balogh Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kiterjesztik a Budapest–Lajosmizse vasútvonal fejlesztését a Lajosmizse–Kecskemét szakaszra, így a teljes 142-es vonal megújulhat – közölte Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója szombaton a Facebook-oldalán, amelyet a távirati iroda foglalt össze. A vezérigazgató bejegyzésében emlékeztetett:

a BFK március 12-én tette közzé a 142-es vonal felújításáról és fejlesztéséről szóló tervezési közbeszerzési felhívást, amelynek eredménye hamarosan várható.

Bár hivatalosan Lajosmizsénél véget ér a budapesti elővárosi vasúti zóna, a kiírás lehetőséget ad a külső szakasz – Lajosmizse–Kecskemét – fejlesztésének megtervezésére is – jelezték. Hozzátették: ez annak köszönhetően valósulhat meg, hogy a kormány biztosítja a 740 millió forintot a fejlesztés előkészítésére, tervezésére.

A rekonstrukció után – a tervek szerint – lesznek olyan vonatok, amelyek Budapesttől Kecskemétig közlekednek
Fotó: MTI/Balogh Zoltán

A BFK vezérigazgatója ismertette: a beruházás során villamosíthatják a teljes vonalat, megújulhat a pálya és akadálymentesíthetik az állomásokat, ezáltal a jelenleginél terhelhetőbb vasútvonal jönne létre, amely a Budapest–Cegléd–Kecskemét fővonal alternatívája lehet, és akár teherszállításra is alkalmassá válhat.

A rekonstrukció után, a tervek szerint, lesznek olyan vonatok, amelyek Budapesttől Kecskemétig közlekednek, Lajosmizse és Kecskemét között pedig félóránként járnak majd a szerelvények.

A vonal középső szakaszáról a zónázóvonatok a zónahatártól már megállókat kihagyva, gyorsabban haladnak majd a főváros belseje felé. A járatok sűrítéséért a zónahatártól befelé és néhol a zónahatártól kifelé is második vágány kiépítése válhat szükségessé. Ezen igényekhez pedig parkolókat és kerékpártárolókat építenek majd – tudatták.

A beruházás előkészítése a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. közös feladata. A teljes vonal előkészítése 2022 végéig tart, a beruházás kivitelezéséről és annak ütemezéséről azt követően születhet majd újabb döntés – olvasható a közleményben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.