Kiterjesztik a Budapest–Lajosmizse vasútvonal fejlesztését a Lajosmizse–Kecskemét szakaszra, így a teljes 142-es vonal megújulhat – közölte Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója szombaton a Facebook-oldalán, amelyet a távirati iroda foglalt össze. A vezérigazgató bejegyzésében emlékeztetett:
a BFK március 12-én tette közzé a 142-es vonal felújításáról és fejlesztéséről szóló tervezési közbeszerzési felhívást, amelynek eredménye hamarosan várható.
Bár hivatalosan Lajosmizsénél véget ér a budapesti elővárosi vasúti zóna, a kiírás lehetőséget ad a külső szakasz – Lajosmizse–Kecskemét – fejlesztésének megtervezésére is – jelezték. Hozzátették: ez annak köszönhetően valósulhat meg, hogy a kormány biztosítja a 740 millió forintot a fejlesztés előkészítésére, tervezésére.

Fotó: MTI/Balogh Zoltán
A BFK vezérigazgatója ismertette: a beruházás során villamosíthatják a teljes vonalat, megújulhat a pálya és akadálymentesíthetik az állomásokat, ezáltal a jelenleginél terhelhetőbb vasútvonal jönne létre, amely a Budapest–Cegléd–Kecskemét fővonal alternatívája lehet, és akár teherszállításra is alkalmassá válhat.
A rekonstrukció után, a tervek szerint, lesznek olyan vonatok, amelyek Budapesttől Kecskemétig közlekednek, Lajosmizse és Kecskemét között pedig félóránként járnak majd a szerelvények.
A vonal középső szakaszáról a zónázóvonatok a zónahatártól már megállókat kihagyva, gyorsabban haladnak majd a főváros belseje felé. A járatok sűrítéséért a zónahatártól befelé és néhol a zónahatártól kifelé is második vágány kiépítése válhat szükségessé. Ezen igényekhez pedig parkolókat és kerékpártárolókat építenek majd – tudatták.
A beruházás előkészítése a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. közös feladata. A teljes vonal előkészítése 2022 végéig tart, a beruházás kivitelezéséről és annak ütemezéséről azt követően születhet majd újabb döntés – olvasható a közleményben.