Megvalósításához közeledik a nagy álom: a repülőgépes utazásnál nem is sokkal bonyolultabban és megterhelőbb módon lehet felszállni a világűr határáig. Ez a megoldás sok éve a brit vállalkozó, Richard Branson álma volt, és rövidesen az ő cége, a Virgin Galactic is elindíthatja az első kereskedelmi utat, azonban úgy tűnik, elsőként a Blue Origin fogja ezt megtenni, a tervek szerint július 20-án.

Az egyik utas maga a fő tulajdonos, a világ leggazdagabb embere, Jeff Bezos lesz, és vele megy a bátyja is. A harmadik utast aukción választották ki: aki a legtöbbet ígéri, az mehet. Az aukcióra szombaton került sor, és repkedtek a hatalmas számok: 4,8 millió dollárról indult a licit, pár perc múlva már húszmillió dollár fölött voltak az ajánlatok, végül a győztes, akinek kilétét még nem hozták nyilvánosságra, 28 millió dollárt, azaz nagyjából tízmilliárd forintot szánt az utazásra.
Az összeget a Blue Origin nonprofit oktatási cége kapja, amely ezt a természettudományok iránt érdeklődő gyerekek oktatására fordítja. A negyedik utast egyelőre szintén nem nevezték meg.
Hogy az utasnak maga az utazás vagy a világ leggazdagabb emberének társasága ért többet, azt még nem tudjuk, de vélhető, hogy a jövőben már jóval kisebb összegért lehet utazni, különösen, ha rendszeressé válnak a járatok. A másik űrugrást indító cég, a Virgin Galactic hosszú ideje 200-250 ezer dolláros összeggel számol, amely később gyorsan csökkenhet. Maga az utazás jóval egyszerűbb, mint a hagyományos űrutazás, a Föld körüli pályán történő repülés, mivel ott jóval magasabbra kell repülni, és sokkal nagyobb sebességet kell elérni (ezáltal a járműre ható centrifugális erő megegyezik a Föld gravitációjával, a jármű így tud pályán maradni további meghajtás nélkül, és így jön létre a súlytalanság).
A Blue Origin és a Virgin Galactic repülése között azonban van egy lényeges eltérés: a Blue Origin függőlegesen indítja a rakétát, mint a hagyományos űrrepülésnél, nagyobb sebességet ér el a ballisztikus pályán, így rövid időre még részleges súlytalanság is létrejön. A Virgin esetében egy repülőgép viszi 13 kilométer magasságig a járművet, így annak a légkör legsűrűbb részét nem kell leküzdenie, mire beindul a rakéta hajtóműve. Sebessége egy gyorsabb vadászgépé, a hangsebesség háromszorosát éri el, így nagy erők sem hatnak az utasokra.
A harmadik űrvállalkozó, Elon Musk a hagyományos, mondhatni igazi űrutazást fejleszti, melynek során már eddig is embereket szállított a Nemzetközi Űrállomásra, a járműveket immár többször felhasználható rakéták hajtják (egy-egy ember feljuttatásáért 55 millió dollárt fizet a NASA). Musk cége, a SpaceX már a Hold-utazáson dolgozik a NASA-val kötött szerződés alapján, és távlati tervei között szerepel, hogy a Marsra is ember utazhasson.