Kis márkává tette az Opelt, és most távozik

Sokkal kisebb autómárkát ad tovább utódjának az Opel távozó vezére, mint amekkorát 2017-ben megörökölt. A villámos autók gyártója időközben az amerikai General Motorostól a francia PSA-csoporthoz került, és ennek köszönhetően gazdaságos működésre állt át, de vásárlóinak jó részét elveszítette.

2021. 07. 15. 7:07
A gallok oroszlánja kerekedett fölül az autóipari óriások harcában
A gallok oroszlánja kerekedett fölül az autóipari óriások harcában Fotó: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Távozik az Opel éléről szeptemberben Michael Lohscheller, a vezető elhagyja a Stellantis-csoportot is. Lohscheller a VW-tól érkezett 2012-ben Rüsselsheimbe, végigjárta a szamárlétrát, majd pénzügyi igazgatóként 2017-ben ült be az Opel vezetői székébe.

Rá várt a feladat, hogy levezényelje az elválást a General Motorostól és a márkát bevigye a PSA-csoport (ma Stellantis) kötelékébe.

Lohscheller nevéhez fűződik, hogy az Opel két évtized után visszatért a nyereséges működéshez – tette közzé az Automobilwoche.de.

A gallok oroszlánja kerekedett fölül az autóipari óriások harcában
Fotó: Reuters

Ennek azonban nagy ára volt. A GM tulajdonában lévő Opel/Vauxhall 2016 során még 6,7 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett a European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) adatai alapján, ugyanekkor a Peugeot részesedése 5,8 százalékos volt a kontinensen.

Az idei év első öt hónapjában a Peugeot mérete 7,1 százalékosra nőtt, miközben az Opel/Vauxhall 4,4 százalékosra zsugorodott.

Hasonló folyamatot láthattunk a magyarországi értékesítések tekintetében. Míg 2016-ban az Opel piaci részesedése 9,7 százalékos volt, az idei első fél évben alig haladta meg a két százalékot. Még látványosabb a különbség, ha tudjuk, hogy a 2010-es évtized első felében öt éven át megszakítás nélkül a körbe zárt villám volt a legnagyobb számban értékesített márka a személygépkocsik közt, addig

idén az első tízbe sem fért be, és olyan márkák is megelőzték, mint a Mercedes vagy a BMW.

Az Opel stratégiája az alkalmazkodáson alapul a Stellantis-csoporton belül. A legfontosabb modellek – mint az Astra vagy a Corsa – immár a közösen használt technikai alapokon állnak, és a német márka jellegzetességeinek a külső és belső megjelenésben kell kifejezésre jutniuk. Persze ízlésbeli kérdésekben nem lehet vitatkozni, de mégis úgy tűnik, hogy a francia márkanév alatt futó modellek fantáziadúsak, extravagánsak, a német márkának a középszer maradt.

A Lohscheller vezette Opel folyamatosan visszavonul.

Még a németországi központ, Rüsselsheim is az átalakítási hullám egyik áldozatává vált. A gyárváros üzemei közül sok üresen áll, és az ott élőknek komoly gondot okoz, milyen tevékenységeket csábítsanak oda. – Ez a város már nem egyenlő az Opelt névvel, bár az autóipar továbbra is fontos marad – mondta Udo Bausch polgármester a Frankfurter Allgemeine Zeitung kérdésére.

Az Opel márka mélyrepülésének jó néhány európai üzem látta kárát. Kérdéses volt a sorsa a magyar motorgyárnak is. Szentgotthárdon 1991-től 2000-ig Astrákat, majd motorokat készítettek a General Motors számára.

Az idők során több hullámban korszerűsítették a technológiát, és alighanem ennek a rugalmasságnak köszönhette az üzem, hogy a PSA-csoport a fennmaradása mellett döntött, és ide telepítették a cégcsoport belső égésű motorjainak a gyártását.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.