Az MVM ötven elektromos kerékpárt biztosít dolgozóinak a munkába járáshoz

Ösztönözni kívánják a munkavállalókat, hogy minél többen járjanak kerékpárral munkába.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2021. 08. 10. 16:56
RVSZ Mriusz
Tata, 2021. május 19. Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelõs kormánybiztos kipróbálja az Országos Bringapark Program részeként megépült, az ország legnagyobb kerékpáros pumptrack pályáját az átadás napján, 2021. május 19-én. A pálya önálló élményt kínál a Tatabánya-Tata-Dunaalmás útvonalon vezetõ Által-ér völgyi kerékpárút mellett. MTI/Vasvári Tamás Fotó: Vasvári Tamás
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MVM-csoport elektromos kerékpár pilot projektet indított a társaságcsoport munkavállalóinak a Hellovelo Zrt.-vel együttműködve, a program első fázisában ötven elektromos kerékpár bevonásával vizsgálják a járművek munkáltatói juttatásként való gyakorlati alkalmazhatóságát.
Hangsúlyozták, az MVM-csoport ezzel ösztönözni kívánja a munkavállalóit, hogy minél többen járjanak kerékpárral munkába, továbbá elősegítik a „kerékpározás évét” meghirdető kormányhatározatban foglalt célok teljesülését.
A közleményben idézik Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztost, aki a járművek keddi átadási ünnepségén elmondta, a parlament június 15-én fogadta el a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény módosítását, amely a vállalkozások számára lehetővé tette adókedvezmény mellett kerékpárosflották vásárlását.
Ezeket a cégek ingyenesen adhatják használatra a dolgozóknak. Az intézkedés újabb mérföldköve annak az átfogó támogatási programnak – ilyen például a magánszemélyek e-Bike vásárlási támogatása, vagy a nemrég bejelentett e-Cargo támogatási program –, amely a mindennapi kerékpározást, ezen belül pedig a biciklis munkába járást kívánja népszerűsíteni, és annak elterjedését elősegíteni – emelte ki Révész Máriusz.
A kormánybiztos hozzátette, a kutatások szerint az emberek átlagosan öt-hét kilométert vállalnak be hagyományos kerékpárral, ha munkába járásról van szó, azonban elektromos rásegítésű kerékpárokkal ez a táv két-háromszorosára növelhető.
Tomaj Balázs, az MVM Zrt. ügyfél-vezérigazgató-helyettese a közleményben hangsúlyozta, a pilot projekt illeszkedik az MVM stratégiai törekvéseihez, az innovációhoz, az e-mobilitáshoz, a dolgozói juttatások fejlesztéséhez. Az e-kerékpáros munkába járás nemcsak az egészségmegőrzés szempontjából, de az MVM karbonlábnyomának csökkentése miatt is fontos lépés – mutatott rá Tomaj Balázs.
A közlemény szerint az MVM az elmúlt egy évben szorosan együttműködött a Révész Máriusz által vezetett kormánybiztosi irodával és annak lebonyolító szervével, az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központtal, hogy a kormányhatározatban megfogalmazott közpolitikai intézkedés – a munkába járás, illetve munkaidőn belüli ügyintézés céljára elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzését támogató rendszer kidolgozása – időben meg tudjon valósulni, és 2022. január 1-jével az ehhez szükséges feltételek teljesülhessenek.

Cikk létrehozása

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.