A német Borgward luxusautó-márkát vásárolja fel a Xiaomi

Nagynevű német luxusautó-márkát vásárol meg a kínai telefongyártó, és a közeljövőben saját néven elektromos autókat hoz majd forgalomba – értesült egy helyi szakportál. Az első négy keréken gördülő Xiaomi két év múlva kerülhet a márkakereskedésekbe.

2021. 09. 17. 7:28
A termelési oldallal nincs probléma, a fogyasztást kell élénkíteni Fotó: MTI/EPA/Roman Pilipej
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Xiaomi a közeljövőben hivatalosan bejelenti, hogy megvásárolta a Borgward német autógyártót – értesült a CnEVPost.com kínai szakportál. 

A felvásárlással a telefongyártónak megfelelő termelési kapacitása és tudása lesz ahhoz, hogy gyorsan megindíthassa saját néven gyártott járműveinek forgalmazását.

A Xiaomi emellett saját gyár építéséhez egy új telephelyet is vásárol, ami hosszú távon biztosítja a működését. A pekingi közigazgatási szervek szorosan együttműködnek az ipari hatóságokkal, hogy a Borgward évi 180 000-es termelési kapacitása mielőbb átkerüljön a Xiaomihoz. Az üzem alkalmas mind belső égésű, mind elektromos járművek gyártására.

A kínai Vuhan fejlesztési zónájában lesz a Xiaomi gyára                                                                                                                                                                                       Fotó: MTI/EPA/Featurchina/Shapherd Csou

A 2008-ban újraalapított Borgward autómárka tervező részlege Németországban található, de a járműveket Kínában a Foton Motor gyártja. Az egykor fényesen csillogó Borgward márka a túlélésért küzd, hiszen a pekingi gyárat több mint egy éve bezárták, és a közelmúltban elbocsátották a dolgozókat. A Borgward-akvizíció mellett 

a Xiaomi kiválasztotta a helyszínt új, a vuhani gazdasági és technológiai fejlesztési zónában található gyárában, az építkezés hamarosan elkezdődik.

Az eredeti Borgward márkát 1929-ben alapították Brémában. A cég luxusautókat, tehergépkocsikat, sőt egy időben helikoptereket is gyártott. Az 1950-es években a Mercedes komoly versenytársának számított, számos technikai újdonságot vezetett be, azonban nem volt egyenrangú fél a nagyipari gyártás és finanszírozás területén. Az autóiparban ma is földcsuszamlásszerű változások zajlanak, az elektromos járművek fejlesztésében a hagyományos autóipar nincs igazi előnyben a startupokkal szemben. Nyílt titok, hogy az Apple már egy ideje dolgozik saját elektromos autóján, most pedig az okostelefon-üzletág feltörekvő szereplője, 

a Xiaomi tervezi, hogy 2024 első felében piacra dobja első elektromos autóját, és további három modellt a következő három év során – minden évben egyet-egyet.

A telefongyártó szeptember 1-jén bejegyeztette a Xiaomi EV Inc. gépjármű-leányvállalatát, jegyzett tőkéje körülbelül másfél milliárd amerikai dollár. Az új autógyártó vezetője Lej Csün (Lei Jun), aki egyben az anyavállalat alapítója és vezérigazgatója.

Az első modell tervezett piaci bevezetését követő három évben a csoport kilencszázezer autó értékesítését kívánja elérni. Információk szerint a Xiaomi már háromszáz alkalmazottat toborzott az autógyárhoz és továbbiakat keres. A telefonóriás márciusban jelentette be, hogy a következő tíz évben mintegy tízmilliárd dollárnak megfelelő összeget fektet be elektromos autók fejlesztésébe. 

Fotó: MTI/EPA/Roman Pilipej

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.